• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-52651

5000 سالمند تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی به زیارت امام رضا(ع) می روند

5000 سالمند تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی به زیارت امام رضا(ع) می روند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: 5000 نفر از نیازمندان به ویژه سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان در قالب طرح حسرت دیدار به مشهد مقدس اعزام می شوند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی،حسین دشتی در جمع خبرنگاران افزود:اعزام این تعداد از سالمندان آذر ماه سال جاری صورت می گیرد.

 

وی تسریح کرد:هستند بسیاری از عاشقان که تا آخر عمر با آرزوی زیارت خانه خدا زندگی می‌کنند و از دنیا می روند و این در حالی است که یک زیارت عاشقانه آنها با حضرت رضا(ع) برابر با حجی مقبول محاسبه می‌شود.

 

دشتی با بیان اینکه ایجاد نشاط روحی و روانی زوار امام رضا(ع) از جمله اهداف این طرح است خاطر نشان کرد: خیرین و مردم نیکوکار استان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 777 نزد تمامی شعب بانک ملی واریز کنند.

 

مدیر کل كميته امداد امام خميني (ره) استان ادامه داد: همكاران تلاشگر اين نهاد در راستای اجرای اين طرح آماده جذب مشاركت و کمک های مردمي هستند.

وی اظهار کرد:اولویت اعزام به مشهد مقدس برای کسانی است که ناتوان وبیمار بوده و یا اولین بار شان باشد.

 

وی ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در این امر خیر یادآور شد: همه باید همت کنیم تا این کاروان  به موقع و در تاریخ اعلام شده به مشهد مقدس اعزام شود.

 

دشتی گفت:این اقدام بزرگ  همت خیرین و مردم نیکوکار را می طلبد چرا که بدون مساعدت آنان این امر محقق نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه غنی سازی و توانمند کردن مددجویان راهبرد این نهاد است افزود:امید می رود با توانمندی و خودکفا شدن فقرا هیچ نیازمندی در جامعه پیدا نشود.

 

وی افزود:طرح حج فقرا(حسرت دیدار) شش سال است که توسط این نهاد اجرا می شود و تلاش می کنیم طی سالهای آتی این کار را به تناوب بر عهده مساجد بگذاریم.

 

دشتی تاکید کرد:افراد کهنسال زن بالای 55 سال و مرد بالای 60 سال در اولویت اعزام به مشهد مقدس قرار دارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha