• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-39245
  • خبرنگار : 50223

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند +تصاویر

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند +تصاویر

آیین تجلیل از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و محفل انس با قرآن در یاسوج برگزار شد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: برنامه ریزی مدون، تدوین جایگاه قرآن و کاربردی سازی معارف قرآنی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان از اصلی ترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جهت ارتقا سطح معنوی دانشگاه است .

وی، تلاوت آیات قرآن کریم را سبب افزایش معنویت در فرد و جامعه عنوان کرد و افزود: خواندن قرآن، توجه به معانی و مفاهیم آن موجب درمان بیماری و ظلمات درونی و همچنین شکوفایی فضایل اخلاقی در انسان می شود .

ایلامی بیان کرد: در خطبه 198 کتاب نهج البلاغه 50 فراز از توصیفات قرآن ذکر شده، که در یکی از این فراز ها قرآن به عنوان یک روشنایی و نوری معرفی شده که هیچ گاه خاموش نخواهد شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص استحکام درونی با انس با قرآن امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: تلاوت آیات قرآن سبب خروج از ظلمات و گمراهی ها و هدایت به سمت نور و معرفت به پروردگار است .

ایلامی تصریح کرد: پیشرفت علم سبب آشکار شدن زوایای پنهان و نهفته قرآن می شود، بنابراین شناسایی عوامل و منابع انسانی توانمند در زمینه مفاهیم و معارف قرآنی از دیگر اهداف در جهت ارتقا سطح معنوی دانشگاه است .

دکتر جمشید محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این مراسم با بیان اینکه قرآن معجزه ادبی و کتاب هدایت انسان ها است، گفت: حفظ ارتباط با قرآن سبب سعادت و هدایت در تمامی عرصه های زندگی خواهد شد .

وی افزود: یاد خداوند همواره به دلها آرامش می دهد، به طوری که با قرار گرفتن در مسیر معنوی با هدایت قرآن بعد روحی سلامت افزایش می یابد .

محمدی با اشاره به اهمیت و نقش قرآن در زندگی افراد بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان، ترویج فرهنگ قرآنی، انس با این کتاب آسمانی و فهم آیات الهی است .

سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان، ادامه داد: مرحله نخست این جشنواره به صورت دانشگاهی در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان است و برگزیدگان در مرحله دوم به رقابت در بین دیگر دانشکاه ها، وزارت خانه ها و معاونت ها می پردازند .

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته این جشنواره به صورت ملی در بین دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات، دانشگاه های فرهنگیان و آزاد برگزار شده است .

دکتر محمدی، در پایان با اشاره به اینکه کسب مقام اول، در مسابقات قرآن و عترت در سال جاری توسط دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیش از 800 داوطلب در حوزه های مختلف آموزش و پژوهش های قرآنی، اردوهای قرآنی، نمایشگاه ها و فعالیت های هنری و ادبی قرآن سهم قابل توجهی در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت داشته است .

به گزارش ایسنا، محفل انس با قرآن دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور قاری بین الملی استاد حاج حامد شاکرنژاد، نابغه حفظ جهان اسلام حنانه خلفی و با اجرای زنده مداح اهل بیت(علی فانی) همراه بود .

همچنین آیین تجلیل 80 نفر از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت و محفل انس با قرآن با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، جمعی از مسئولین دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha