• دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۷ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42442
  • خبرنگار : 50223

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری:

دولت در پی واگذاری ۳۰درصد پست‌های مدیریتی به بانوان توانمند است

دولت در پی واگذاری ۳۰درصد پست‌های مدیریتی به بانوان توانمند است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دولت دنبال در اختیار گرفتن ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها به زنان و بانوان توانمند است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد معصومه ابتکار دوشنبه، دوازدهم آذرماه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: ۴۱ ‌درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می دهند و دولت دنبال این است که ۳۰درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها در اختیار بانوان و زنان توانمند قرار گیرد .

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم جهانی و موفقیت دولت‌ها مسأله کارآمدی است، گفت: دولت باید بتواند در قبال مسئولیت‌ها کارایی لازم را داشته باشد و تهدیدات و آسیب‌ها را تبدیل به فرصت کند .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این شاخصه ای است که دولت دوازدهم با توجه به خروج آمریکا از برجام، تحریم‌ها و هجمه‌های مختلف توانست در موضوع کار آمدی و ارتقای سطح کارآیی و خدمت به مردم خوب عمل کند .

ابتکار بی اعتماد سازی مردم نسبت به دولت را از جمله اقدامات دشمن عنوان و تصریح کرد: به کارآمدی، فعالیت و تلاش حداکثری برای خدمت به مردم و ارتقای سطح کارآمدی توجه شود .

وی با بیان اینکه عدالت از مواردی است که با اصول انقلاب و اسلام پیوند خورده است، ادامه داد: عدالت می تواند در محورهای مختلف تعریف شود که یکی از ابعاد مهم آن در مواجهه با بحث جنسیت است و تحقق عدالت جنسیتی یکی از محورهای مهمی است که در دین اسلام و اصول انقلاب ما بر آن تاکید شده است .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در برخی مناطق ممکن است دسترسی های غیر یکسان به خدمات وجود داشته باشد، عنوان کرد: دولت تحقق عدالت جنسیتی را از جمله برنامه های خود قرار داده و پوشش شاخص‌های مختلفی در این زمینه دیده شده است .

ابتکار افزود: ارتقای وضعیت زنان و خانواده از اسفند ماه سال گذشته برای استانها تکلیف شد و این امر با تصویب در شورای برنامه ریزی استانها می تواند نقشه راهی برای پرداختن به پوشش شکاف‌ها و تحقق کامل عدالت محوری باشد .

وی با اشاره به تحقق توسعه پایدار و ایجاد اشتغال بیان کرد: در راستای تحقق برنامه‌ریزی‌های توسعه ای، تقویت، اتکا و اعتماد به بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی مورد تاکید است .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طبیعی و محیط زیست دارد و توجه به محیط زیست، جلب مشارکت و فعالیت مردمی در حفاظت از محیط زیست مورد تاکید است .

ابتکار توان افزایی زنان و حمایت از کسب و کارهای خرد را ضروری عنوان و اضافه کرد: در زمینه بند ط ماده ۸۰ و محور زنان سرپرست خانوار برنامه های مختلفی انجام شده است . آموزش زنان در حوزه IT و ICT را در قالب یک تفاهم‌نامه با پوشش توانمندسازی اشتغالی از دیگر محورهای لازم برای فعالیتهاست .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha