• دوشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۷ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42786
  • خبرنگار : 50223

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

هرجا تحولی برای کاربردی شدن آموزش باشد حمایت می کنم

هرجا تحولی برای کاربردی شدن آموزش باشد حمایت می کنم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرجا تحولی برای کاربردی شدن آموزش باشد حمایت می کنم و تقویت مهارت ها در دانشگاه فنی وحرفه ای حرکتی سازنده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی دوشنبه، ۱۷ دی ماه در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: دانشگاه علمی و کاربردی یک دانشگاه مهارتی است و باید تلاش کند در سطوح و علوم مختلف با نگاه فنی و کاربردی به نیازهای جامعه پاسخ دهد.
وی اظهارکرد: این دانشگاه برای اینکه خلاء تکنیکی، مهارتی و فنی بین صنعت و بازار تولید، اشتغال و رونق کسب و کار را فراهم کند باید بروز باشد و از تجهیزات، کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز برخوردار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه، دانشگاه فنی و حرفه ای با مهارت آموزی هدفمند و ماموریت گرا بودن هر جا قدمی بر می دارد باید کاربردی باشد، خاطرنشان کرد: هر جا در ایجاد تحولات کاربردی کردن آموزش ها گامی برداشته شود از آن حمایت می کنم.
احمدی با بیان اینکه، نگاه ما به دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه عملگرایانه است، تصریح کرد: مدرک گرایی جز انباشته شدن مدارک چیز دیگری در بر نخواهد داشت.
وی ادامه داد: این استان به لحاط کشاورزی، گردشگری و صنعت دارای ظرفیت بالایی است در حالی که بیش از ۲۰ درصد نفت کشور را دارد به لحاظ تولید محصولات باغی حرف برای گفتن دارد و دارای نواحی و شهرک های مختلف صنعتی در همه نقاط می باشد، نیازمند نیروی مهار، آموزش دیده، تخصصی و فنی است.
احمدی تاکید کرد: ما هم به دنبال این هستیم که دانشگاه ها به لحاظ آموزش های مهارتی تقویت شوند تا در بخش ها، حوزه ها و علوم مختلف با آموزش های کاربردی نیازهای جامعه را پاسخ داد.
دکتر ابراهیم صالحی عمرانی، رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور هم گفت: برای بروز کردن دانشگاه به لحاظ تجهیزات و جلوگیری از موازی کاری ها در دانشگاه وهمچنین یکسان سازی، کارهای خوبی در این دانشگاه صورت گرفته و در این خصوص تفاهم نامه هایی هم در استان ها با استانداری ها منعقد شده است.
وی اظهارکرد: برای تقویت مهارت آموزی اقدام به ادغام آزمایشگاه ها و کارگاه ها در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای کرده ایم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha