• جمعه / ۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-43256
  • خبرنگار : 50223

امام جمعه موقت یاسوج:

مسئولان بستر را برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی باز کنند

مسئولان بستر را برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی باز کنند
امام جمعه موقت یاسوج گفت: مسئولان باید بستر لازم را برای ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی باز کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: وظیفه‌ای که لازم است انسان‌ها برای رسیدن به خوشبختی انجام دهند اطاعت و بندگی خداوند است.
وی اظهارکرد: اطاعت و بندگی خداوند در قالب فرایضی مثل نماز و زکات و خمس و زکات بوده و مهم‌ترین آنها پرهیز از گناه و جلوگیری از آلوده شدن به گناه است.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به تعجب آورترین موضوع از کلام امام علی در همین زمینه خاطرنشان کرد: آن وقتی است که انسان فریب ظواهر دنیا را می‌خورد و تعجب‌آورتر از آن حب دنیاست که لذات دنیوی دل ببندد و به دنیا دل بسته شود.
حکمتی‌نیک با اشاره به نزدیکترین چیز به انسان از کلام مولا علی تصریح کرد: قیامت از همه چیز به انسان‌ها نزدیک‌تر است و هر انسانی با مرگش قیامتش آغاز می‌شود و نزدیک‌تر از قیامت به ما انسان‌ها مرگ ما انسان‌هاست که هر ثانیه ممکن است که فرشته‌ای برای قبض روح انسان نازل شود و مرگ به گردن انسان آویزان شده و عزراییل در کمین انسان‌هاست و خوشا به حال کسانی که مرگ با عزت دارند و در بالاترین مرحله به شهادت می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه از سخت‌ترین چیز برای انسان از کلام امام علی ادامه داد: تاریکی قبر سخت‌ترین چیز است که او را به تنهایی در سیاهی قبر قرار دهند و خانه وحشت است و بهترین مونس انسان در قبر تاریک، عمل خوب انسان است و بد به حال کسانی که پرونده عمل آن ها سیاه است و سخت‌تر از تاریکی قبر دست خالی برخی انسان‌هاست که اعمال خوبی در پرونده ندارند.
حکمتی‌نیک با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیانیه گام دوم رهبری عنوان کرد: چهل سال اول انقلاب گام اول است و دستاوردهای بزرگی در سطح ملی و فراملی داشته‌ایم‌.
وی بیان کرد: با وجود این که دشمن فتنه‌های متعددی داشت اما کشور توانست به دستاوردهای بزرگی دسترسی پیدا کند و برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی چاره‌ای نداریم که به مفاد این بیانیه به خوبی عمل کنیم و تریبون داران باید به تبیین مفاد آن بپردازند تا همگان بفهمند رهبری از مردم و مسئولان چه خواسته‌اند‌.
امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد: مسئولان باید بستر لازم را برای ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی باز کنند چرا که مخاطب این بیانیه بیش از هر کسی جوانان هستند.
وی با اشاره به برخی از توصیه‌های رهبری در این بیانیه اظهارکرد: رهبری در این بیانیه به استعدادهای بالای انسانی اشاره کرده‌اند همچنان که در علوم مختلف به وسیله استعداد جوانان ایرانی به مراحل بالایی رسیده‌ایم.
حکمتی‌نیک ادامه داد: از نکات مهم دیگر در فرمایشات رهبری بحث اقتصاد است که باید به آن سر و سامان داد هر چند که خیلی‌ها از وضعیت بازار نگرانند و در آستانه سال جدید باید نظارت‌ها را بیشتر کرد و با اخلال‌گران برخورد کرد و کسانی که احتکار و گران‌فروشی می‌کنند با آن‌ها برخورد شود و بدانیم که بن‌بستی برای رفع مشکلات اقتصادی وجود ندارد.
امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: بنا به فرموده رهبری بهترین راه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور توجه به اقتصاد درون‌زاست چرا که همه مواهب از جمله جوانان مستعد را داریم و مبانی علم اقتصاد در اسلام راهگشاست.
حکمتی‌نیک اضافه کرد: همه کشورهای توسعه یافته هم با همین روش توانسته‌اند بر مشکلات غلبه کنند و امروز قطب اقتصادی شوند و مسئولان ما هم باید چشمشان به ظرفیت‌های داخلی باشد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha