• جمعه / ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91043017895

نواب در گفت‌وگو با ايسنا: حج روح آغاز مي‌شود

نواب در گفت‌وگو با ايسنا: حج روح آغاز مي‌شود

رييس دانشگاه اديان و مذاهب گفت: براي حضور در ماه مبارك رمضان بايد نفس خود را از رذايل اخلاقي كه در طول سال دچار آن شده‌ايم پاك كنيم.

رييس دانشگاه اديان و مذاهب گفت: براي حضور در ماه مبارك رمضان بايد نفس خود را از رذايل اخلاقي كه در طول سال دچار آن شده‌ايم پاك كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابوالحسن نواب در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ضيافت الهي همانند رفتن به حج است همانگونه كه بايد براي رفتن به اين سفر نفس خود را پاك كنيم، براي حضور در اين ماه هم بايد از بدي‌ها و ناپاكي‌هاي نفسي كه در وجودمان است، دور شويم.

وي افزود: ما بايد ظرف وجودي خود را براي پذيرش نعمت‌ها و رحمت‌هاي الهي كه در اين ماه وجود دارد، آماده كنيم، اين ميهماني، معنوي است و بايد براي رفتن به اين ميهماني باطن خود را آراسته كنيم.

نواب با اشاره به اين‌كه «جامعه ما جامعه جواني است و بايد از بركات اين ماه نهايت استفاده را ببرند و در پاكي روح و نفس خود تلاش كنند» گفت: در جواني پاك بودن شيوه پيغمبري است تا وقتي كه جوان هستيم بايد از نيروي جواني خود براي رسيدن به حقيقت معنوي استفاده كنيم.

رييس دانشگاه اديان و مذاهب در پايان گفت: جوانان ما بايد با توجه به داشتن نيروي جواني كه در جسم دارند در تقويت روح تلاش بيشتري داشته باشند به دليل اين‌كه اگر روح در جسم قوي باشد پذيرش بيشتري براي پذيرفتن و شنيدن نداي حق دارد و جوانان ما كه در فصل عبادت هستند با توجه به نشاط ‌و شادابي كه در جسم و روح دارند بايد نهايت استفاده را از اين ماه مبارك ببرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha