• شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91043118372
  • خبرنگار : 71439

/ماه رمضان و آثار و بركات آن/

اكرمي در گفت‌وگو با ايسنا: روزه بهانه‌اي براي صله رحم است

اكرمي در گفت‌وگو با ايسنا: روزه بهانه‌اي براي صله رحم است

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي روزه را بهانه‌اي براي صله رحم و افطاري دادن دانست و گفت: خداوند انسان را براي خودسازي و خدمت رساني آفريده كه در ماه مبارك رمضان مي‌توان به آن‌ها تجلي بخشيد.

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي روزه را بهانه‌اي براي صله رحم و افطاري دادن دانست و گفت: خداوند انسان را براي خودسازي و خدمت رساني آفريده كه در ماه مبارك رمضان مي‌توان به آن‌ها تجلي بخشيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا اكرمي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: روزه تنها غذا نخوردن از اذان صبح تا اذان مغرب نيست بلكه روزه يك سفره رنگارنگ و متنوعي است كه بركات و دستاوردهاي فراواني از جهات اعتقادي، اخلاقي، خودسازي و ذوب شدن گناهان دارد.

وي با تاكيد بر اين‌كه «نبايد ماه رمضان را صرفا در روزه گرفتن خلاصه كرد» اظهار كرد: هر ساعت ماه مبارك رمضان با ساعات ديگر در طول سال تفاوت آشكار دارد كه بايد با تاملات عميق به خيرات و بركات آن تا حدودي پي برد.

اين نماينده پيشين مجلس ادامه داد: بسياري از دانشمندان عقيده دارند خداوند انسان را براي خودسازي، خدمت‌رساني و خداپرستي آفريده است و اگر كسي ماه رمضان را با برنامه‌هاي متنوعش در نظر گيرد قطعا به هر سه فلسفه خلقت مي‌توان لباس عمل پوشاند.

اكرمي خاطرنشان كرد: انسان با روزه مي‌تواند به خودسازي بپردازد، در پرتو آن خدمات‌رساني كند و در پناهش به خداپرستي كه انگيزه خلقت انسان است، برسد.

وي سه امتياز را براي ماه مبارك رمضان برشمرد و تصريح كرد: اولين امتياز، يك ماه روزه داري اين است كه هر انسان بالغ، عاقل و سالمي بايد روزه بگيرد تا از بركات اين روزه‌داري بهره‌مند شود.

اكرمي با اشاره به نزول قرآن در ماه رمضان، گفت: دومين نكته با ارزش در اين ماه نزول قرآن، ليلة‌القدر و معراج پيامبر اكرم (ص) است كه همگي در كنار هم مي‌تواند برتري ماه رمضان را به اثبات برساند.

اين نماينده سابق مجلس با بيان اين‌كه «روزه يك سوژه و بهانه براي صله رحم، افطاري دادن و عيادت بيماران است» اظهار كرد: اين امتيازات به بركت روزه ماه مبارك رمضان پررنگ شده و چه بسا اين افطاري دادن‌ها، صله رحم‌ها و تلاوت قرآن‌ها دستاوردهاي زيادي براي فرد و جامعه خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha