• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91111710289
  • خبرنگار : 71473

محسن احمدی: جشنواره‌ی شعر فجر از مطرح کردن آدم‌های کلیشه‌یی دوری کند

محسن احمدی: جشنواره‌ی شعر فجر از مطرح کردن آدم‌های کلیشه‌یی دوری کند

محسن احمدی گفت: جشنواره شعر فجر باید از شعارزدگی و مطرح کردن آدم‌های کلیشه‌یی دوری کند.

محسن احمدی گفت: جشنواره شعر فجر باید از شعارزدگی و مطرح کردن آدم‌های کلیشه‌یی دوری کند.

این شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جشنواره شعر فجر اظهار کرد: به نظر من جشنواره شعر فجر دچار یک‌سری رودربایستی‌های ادبی است و شرایط سیاسی و اجتماعی در انتخاب برگزیده‌ها و داورهای جشنواره مؤثر بوده است.

او افزود: جشنواره شعر فجر باید رویکرد حرفه‌یی‌تری داشته باشد و از شعارزدگی و شعرهای تکراری پرهیز کند.

در مجموع اگر به تخصص افراد توجه بیش‌تری شود، حرکت می‌تواند به سمت حرفه‌یی‌تر شدن برود.

این شاعر با اشاره به این‌که افرادی که در جشنواره برگزیده می‌شوند، بعد از جشنواره نمی‌توانند آثارشان را به خوبی ارائه کنند، گفت: معمولا کسانی که در جشنواره شعر فجر معرفی می‌شوند، مطرح شدن‌شان به طور مقطعی بوده است. همواره یک‌سری چهره‌ها آمده‌اند، اما تنها در جشنواره بروز و ظهور داشته‌اند و محفل دیگری نبوده است تا کارهای خود را ارائه کنند و خودشان را به جامعه ادبی بقبولانند.

احمدی افزود: البته جامعه ادبی تنها بخشی از مخاطبان است و مخاطبان اصلی مردم هستند که باید با این آثار آشنا شوند و این کاری است که جشنواره شعر فجر باید به سمت آن برود.

او همچنین اظهار کرد: التبه باید توجه داشت که نفس جشنواره شعر فجر کار خوب و مبارکی است و جشنواره‌ای است که در خلأ کمبود جشنواره‌های استانی می‌تواند مؤثر باشد، اما این جشنواره هم معلول اتفاقات ادبی کشور است. امروز رکودی در عرصه ادبی وجود دارد که نتیجه آن باعث شده تا محصول خوبی تولید نشود و جشنواره‌ای مثل جشنواره‌ شعر فجر هم به تبع آن تأثیرگذاری‌اش کم شود. اما اگر برنامه هدف‌مندی توسط متولیان دنبال شود، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف شاهد بالندگی شعر انقلاب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha