• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 00062017731
  • خبرنگار : 50177

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خبر داد:

خرید از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت اقساطی

خرید از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت اقساطی

ایسنا/لرستان معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: بنگاه‌های صنعتی لرستان به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و فعالیت‌های دانش‌بنیان روی آورند.

روح‌الله ذوالفقاری در جلسه نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با پارک علم و فناوری لرستان، اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان و فعالان اقتصادی استان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد:  قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به همراه قانون جهش تولید دانش‌بنیان فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار صنایع و تولیدات دانش‌بنیان قرار داده است.

وی تزریق نقدینگی مورد نیاز برای انجام قراردادهای بنگاه‌های اقتصادی با شرکت‌های دانش‌بنیان، لیزینگ خرید محصولات دانش‌بنیان و اعتبارات مالیاتی را از جمله مزایای قانونی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و تصریح کرد: چنانچه بنگاه‌های اقتصادی و صنایع لرستان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد کاری منعقد کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور منابع مالی مورد نیاز انجام پروژه را تأمین می‌کند و صنایع از تزریق نقدینگی قبل از تحویل کار بی‌نیاز می‌شوند.

خرید از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت اقساطی

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: در صورتیکه صنایع استان از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی خرید این محصولات را به صورت اقساط تا سقف ۳۶ ماه با نرخ ترجیحی حدود ۱۰ درصد برای صنایع لیزینگ می‌کند.

ذوالفقاری ادامه داد: با توجه  به ماده ۱۱ قانون جهش تولید، معادل هزینه‌هایی که صنایع در حوزه تحقیق و توسعه انجام دهند و یا در نهادهای مربوط به حوزه علم و فناوری از جمله صندوق پژوهش و فناوری لرستان سرمایه‌گذاری کنند؛   به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آینده منظور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قوانین جدید برای صادرات مواد خام تعرفه‌های گمرکی و مالیاتی تعریف شده است و درآمدهای حاصل از این محل در بستر بخش خصوصی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان صرف خواهد شد، تصریح کرد: چنانچه صنایع لرستان واحد تحقیق و توسعه نداشته باشند، عملاً مالیات‌های پرداخت شده در لرستان به سوی دیگر استان‌های کشور که دارای شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری هستند سرریز می‌شود.

بنگاه‌های صنعتی لرستان به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و فعالیت‌های دانش‌بنیان روی آورند

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: همچنین در خصوص واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، وضع به همین شکل است، لذا لازم است بنگاه‌های صنعتی استان با کمک واحدهای فناور و اعضای هیئت علمی به سمت ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و فعالیت‌های دانش‌بنیان روی آورند.

ذوالفقاری بیان کرد: ضمانت‌نامه‌هایی که از سوی صندوق پژوهش و فناوری لرستان صادر می‌شوند از نظر قانونی به اندازه ضمانت‌نامه‌های بانکی معتبر هستند و ارزش قانونی دارند.

وی گفت: سرمایه صندوق پژوهش و فناوری لرستان زیبنده این استان نیست و  چنانچه صنایع استانبرای تأمین نقدینگی صندوق پای کار بیایند و آن را تقویت کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تا ۱۱ برابر منابع تأمین شده به صندوق پژوهش و فناوری لرستان تزریق می‌کند و قطعاً این کمک شایانی به توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان خواهد کرد.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اضافه کرد: به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری، صندوق پژوهش و فناوری لرستان بر روی طرح‌های پژوهشی یا فناوری استان، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور معادل چهار برابر آن سرمایه‌گذاری خواهد نمود.

در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر بانک‌ها از سرمایه‌گذاری منع شده‌اند

ذوالفقاری با تاکید براینکه در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بانک‌ها از سرمایه‌گذاری منع شده‌اند، گفت: در صورتی که صنایع بزرگی تعطیل و نیمه‌تعطیل برای رفع مشکلات خود با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد منعقد کنند، علاوه بر برخورداری از اعتبارات مالیاتی تحقیق و توسعه، صندوق نوآوری و شکوفایی از آنها حمایت می‌کند و در اینصورت بانک‌ها می‌توانند در سرمایه‌گذاری ورود کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، این بستر منجر به احیاء صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل استان و توسعه قابل ملاحظه‌ای در لرستان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha