• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062150746
  • خبرنگار : 30147

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

دهه فجر امسال مظلومانه‌ترین دهه در طول این ۴۴ سال است

دهه فجر امسال مظلومانه‌ترین دهه در طول این ۴۴ سال است

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: دهه فجر امسال مظلومانه‌ترین دهه در طول این ۴۴ سال بوده است.

آیت الله سید احمد خاتمی؛ صبح امروز ۱۶ بهمن ماه، در جمع طلاب و مدرسین حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه با گرامیداشت دهه مبارکه فجر و ایام ولادت امیرالمومنین علی(ع) افزود: در اغتشاشات اخیر هدف اصلی دشمن براندازی نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از چهار حربه مقابله با دین، ناامیدی مردم، امنیت و اقتدار کشور نیز براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کرد، اظهار کرد: امسال در حالی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که دهه فجر امسال مظلومانه‌ترین دهه در طول این ۴۴ سال بوده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کشور چهار ماه درگیر اغتشاشات بود، طی این مدت به صورت ناجوانمردانه مردم را می‌ترساندند، مسجد آتش زدند، پلیس، بسیجی و پاسدار را شهید کردند و اسم این حرکت خود را اعتراض گذاشتند.

خاتمی ادامه داد: تمام مراکز تحقیقاتی دنیا از سوی آمریکا بسیج شده بودند تا راهکارهای براندازی نظام اسلامی را بیان کنند که به یاری خداوند تمامی این اقدامات بدون نتیجه باقی ماند.

وی با اشاره به حربه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر افزود: قرآن‌سوزی، حجاب و چادر از سر زن محجبه کشیدن، مسجد و پرچم‌سوزی از جمله حماقت‌های این اغتشاشگران بود.  اگر اغتشاشگران به این شکل وارد میدان نمی‌شدند، مردم به این زودی ماهیت این افراد را نمی‌شناختند و حال اینکه مردم ما از دین و قرآن و اهل بیت(ع) دست بردار نیستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری حربه دوم دشمن را زیر سوال بردن اقتدار کشور نام برد و بیان کرد: اغتشاشگران می‌خواستند اقتدار و عزت نیروهای نظامی و انتظامی را به عنوان حافظان امنیت کشور از بین ببرند لذا از قوه قضائیه می‌خواهیم صدور احکام محاربه را ادامه بدهد و خسته نشود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم در ادامه با تعریف واژه محارب، بیان کرد: محارب کسی است که با سلاح وارد می‌شود، مردم را می‌ترساند و گاها برخی انسان‌های بی‌گناه را به بدترین وضع ممکن به قتل می‌رساند، در نتیجه باید با افرادی که اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار داده‌اند قاطعانه برخورد شود و اندکی کوتاه نیاید.

آیت‌الله خاتمی گفت: اگرچه بسیاری از اغتشاشگران چندین عنوان مجرمانه فقهی از جمله محارب، مفسد فی‌الارض و قتل داشته‌اند اما در زمان اجرای احکام الهی صدای معترضین و منتقدین بلند می‌شود، هر چند انتقاد آزاد است اما چرا وقتی محارب را اعدام می‌کنند صدایشان بلند می‌شود در صورتی که شهیدان عجمیان و آرمان را ده‌ها نفر محاصره کرده و با زجر کشتند اما در این مورد صدایی از آنها بلند نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سومین حربه دشمن در اغتشاشات اخیر را مقابله با امنیت کشور بیان کرد و ادامه داد: برخی بیان می‌کنند این افراد به ضعف‌های نظام اعتراض داشته‌اند اما در عمل با قوت‌های نظام به مقابله پرداختند و نمی‌خواستند پیشرفت‌هایی که حاصل شده از جمله امنیت در کشور برقرار باشد.

خاتمی تصریح‌کرد: ناامیدی مردم چهارمین حربه دشمن در اغتشاشات اخیر بود و دشمنان به نحوی رفتار کرده بودند که اگر اغتشاشگران یک هفته در خیابان‌ها باشند، نظام ساقط می‌شود در صورتی که به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha