• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400010903344
  • منبع : نمایندگی همدان

‍ رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان :

در رد یا تأیید صلاحیت‌ها سفارش پذیر نیستیم

در رد یا تأیید صلاحیت‌ها سفارش پذیر نیستیم

ایسنا/همدان ‍ رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه پیش بینی مشارکت ۵۴درصدی را در انتخابات  از جانب مردم را داریم، گفت: برای بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات شوراها به مُر قانون عمل خواهیم کرد و در رد یا تأیید صلاحیت‌ها سفارش پذیر نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی دوشنبه ۹ فروردین در جمع خبرنگاران نهاوند، اظهارکرد: در بررسی صلاحیت کاندیداها روند ما مُر قانون است وباید طبق نظر استعلامی نهادهای پنج گانه برای هیأت‌های استعلامی نظارت عمل کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت پرهیز از تجمع، بر این اساس شیوه‌نامه اجرایی تشکیل هیأت‌های اجرایی در انتخابات ۱۴۰۰ با تفاهم و توافق بین هیأت مرکزی نظارت و ستاد انتخابات ۱۴۰۰ در کشور صورت خواهد گرفت.

فلاحی گفت: در این دوره انتخابات پرونده‌ها با دقت بررسی و مسائل حزبی و جناحی در تأیید صلاحیت‌ها تاثیری نخواهد داشت، اما تأیید افراد سالم، متعهد و متخصص الویت هیأت نظارت و مراجع استعلامات است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بیان کرد: در میان مردم هستیم و از اوضاع و شرایط اقتصادی کشور اطلاع داریم و در انتخابات ۱۴۰۰ نیز ملاحظات قانونی را در نظر داشته و بر مبنای آن عمل خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در دوره‌های گذشته از برخی شهرها شکایت‌های فراوانی برای هیأت نظارت آمد که مورد دقت و بررسی قرار نگرفت که این عدم دقت و نظارت باعث انحلال شورا یا سلب عضویت برخی اعضا شد بنابراین با در نظر گرفتن حق‌الناس و به دور از مصلحت اندیشی و با حساسیت و دقت بیشتری به بررسی صلاحیت کاندیدا عمل می‌کنیم و در رد یا تأیید صلاحیت‌ها سفارش پذیر نیستیم.

فلاحی با اشاره به اینکه در مجموع۱۱۸۹ نفر نام نویسی برای شوراهای شهر در۱۰ شهر استان را داشته‌ایم، افزود:عملکرد هیأت نظارت در شهرستان‌های مختلف براساس مُر قانون است  نه مسائل سیاسی را ملاک قرار می‌دهیم نه قومیت‌ها را بلکه براساس عین قانون عمل خواهیم کرد. افرادی که کاندیدا  شدند از باب حق الناس ورعایت حقوق مردم مسائل قانونی را کامل رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره ما نظارت‌ها را افزایش دادیم وناظران  بر شعب ها نیز تعداد انها را بالا  بردیم وعلاوه بر ناظران قسمت بازرسان این دوره فعال شده ونهادهای استعلامی ما از ۴تا به ۵تا افزایش پیدا کرده است.

‍ رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با بیان اینکه نهادهای نظارتی فعال وتقویت شده‌اند و کاندیداها هم قوانین را رعایت کنند، افزود: ما هیچگونه سفارش و هیچگونه دخل وتصرف توسط افراد غیر مسئول را از هیچ کجا نخواهیم پذیرفت وضمن رعایت دقت‌ها، حق الناس  را در حقوق همه کاندیداها رعایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha