• سه‌شنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400011003754
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان برگزار شد

ایسنا/هرمزگان آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون استاندار هرمزگان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی صبح امروز(۱۰ فروردین‌ماه) برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: هر اندازه خدمتگزاران، مدیران و مسئولان خدمتگزاری خود را افزایش دهند بر سیادت آن‌ها نزد خداوند متعال و مردم نیز افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده تصریح کرد: در مسیر خداوند بودن یک افتخار بوده و خدمت کردن در دستگاهی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و جامه عمل پوشاندن به نیاز نیازمندان، بزرگ‌ترین خدمت برای یک خدمتگزار است. مایه فخر دنیا و آخرت است که انسان توفیق پیدا کند در خدمت نیازمندان باشد و امروز همه ما مفتخریم که به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: به همه عزیزان و خدمتگزاران مردم و مستمندان در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خدا قوت می‌گویم. ما و همه مردم هرمزگان، قدردان زحمات علی الهیاری، مدیرکل سابق این اداره کل هستیم و برای مدیرکل جدید که جوانی انقلابی و پای‌کار است نیز آرزوی توفیق ادامه این مسیر و خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم، مستمندان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داریم.

عبادی‌زاده بیان کرد: متأسفانه بر اساس مستندات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وضعیت فقر و اشتغال هرمزگان خوب نبوده و با توجه به موقعیت استراتژیکی که این استان دارد، این وضعیت زیبنده مردم شریف هرمزگان نیست. امیدواریم روال به گونه‌ای پیش رود که چرخه حمایت از نیازمندان با رسیدن به خودکفایی و اشتغال‌زایی برای آن‌ها، کاهش پیدا کند و در سال‌های آینده در آمارهای کشوری جزو چند استان فقیر نباشیم.

در ادامه رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که نرخ بیکاری در استان هرمزگان بالا است، افزود: ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در استان هرمزگان است.

احمد مرادی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان بالاست و خوشحال شدم که امروز امام جمعه بندرعباس نیز به این موضوع ورود کرده اند و صحه گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان تکلیفشان درخصوص کمیته امداد و بهزیستی را به درستی انجام می دادند الان مشکلات ما این نبود، اضافه کرد: دولت تمام تلاش خود را می کند که حق مردم این استان (درآمد مازاد مالیات) به آنها نرسد و فقر مردم بیشتر شود و این حق مسلم مردم هرمزگان به استان باز نمی گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر در چهار سال دوم عمر دولت، مازاد درآمد استان هرمزگان اختصاص داده می شد، چهار هزار میلیارد تومان سرمایه به این استان باز می گشت، خاطرنشان کرد: همه باید یک حرف را بزنیم تا بتوانیم کاری برای مردم انجام دهیم.

همچنین مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: بنگاه های اقتصادی غرب استان امسال با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، حدود ۲۰ میلیارد ریال به آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان تحت پوشش این نهاد کمک کردند.

علی الهیاری ادامه داد: امسال بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان با توجه به شرایط کرونایی سهم بهتر و بیشتری نسبت به کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد داشتند و کمک‌های آن‌ها در قالب سبدهای معیشتی، خرید تبلت دانش آموزی و موردی بوده است.

وی بیان کرد: این بنگاه های اقتصادی (شامل شرکت فولاد مادکوش، فولاد سبا، فولاد هرمزگان، سیمان هرمزگان و پالایش نفت بندرعباس) همچنین در راستای مسوولیت اجتماعی خود حمایت چهار هزار یتیم را متقبل شدند.

مدیرکل سابق کمیته امداد هرمزگان ضمن گلایه مندی از مناطق آزاد تجاری قشم و کیش گفت: این مناطق هیچ نقشی در محرومیت زدایی استان نداشته و کمک‌های آن‌ها به صورت جزیی و یا تکلیف قانونی بوده است.

الهیاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این برهه از شرایط کرونایی و وضعیت سخت اقتصادی فرمان اجرای طرح مواسات و همدلی را مطرح کردند که همه دستگاه‌ها و نهادها در کنار مردم در این طرح مشارکت کردند و در استان هرمزگان به خوبی این طرح شکل گرفت. 

وی بیان کرد: برکت حضور مردم در محرومیت زدایی و  فقر زدایی بالاست و هر چقدر مردم نسبت به این مساله دغدغه مند شوند بیشتر می‌تواند اثر گذار باشد.

مدیرکل سابق کمیته امداد هرمزگان در پایان عنوان کرد: در حال حاضر ۸۷ هزار و ۷۵۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان هستند که بخشی از آن‌ها آسیب دیدگان کرونا و قشرهای آسیب پذیر می‌باشند.

مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و خودکفایی و اجرای طرح‌های اشتغال روستایی و ایجاد شغل پایدار برای روستائیان با توجه به ظرفیت‌های مناسب استان به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار کمیته امداد هرمزگان قرار خواهد گرفت.

جلیل تراهی اظهار کرد: اشتغالزایی، رونق فضای کسب و کار و رفع مشکلات شغلی مددجویان از مهمترین رویکردهایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) با جدیت باید آن را دنبال کند تا نوید بخش خودکفایی و توانمندی اقتصادی خانواده‌های زیر پوشش خود باشد.

وی با بیان اینکه با بخش های مختلف به دور از نگاه جناحی و فردی تعامل خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: این تعاملات خروجی های بسیار مناسبی خواهد داست و شاهد بهبود خدمت رسانی به جامعه هدف هستیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم  از زحمات "علی الهیاری" تقدیر و "جلیل تراهی" به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام احمینی(ره) استان هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha