• جمعه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400011304928

آیت الله اعرافی:

از مسئولان انتظار می رود به انتخابات بیشتر توجه کنند

 از مسئولان انتظار می رود به انتخابات بیشتر توجه کنند

ایسنا/قم خطیب نماز جمعه قم گفت: از مسئولان انتظار می رود که در این ماه های منتهی به انتخابات بیشتر توجه کنند، گرانی ها و کمبود در کنار صف ها دردها را مضاعف می‌کند و تاجایی که میسر است باید وضع معیشت بهبود یابد.

آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم عنوان کرد: کسب تقوا امری انتزاعی نیست و در جامعه  وخانه تجلی پیدا می‌کند و سبب می‌شود که کوچه ها و خیابان‌ها مظهرعفاف و پاکی شود، ادارات از رشوه وآلودگی پاک شوند و کسبه پرچم‌داران امر به معروف شوند.
وی با اشاره به اینکه حوزه نجف و قم هنوز جایگاه شهید محمد باقرصدر را نشناخته است، بیان کرد: مرحوم صدر در مراتب علمی همه پله ها در نوردیده بود و در مقابل فلسفه های غربی و... تولید فکر کرد و حوزه ها را تحت  تاثیر قرار داد و اندیشه های ناب او در اقتصاد، فلسفه و... گنجی فاخر برای امت اسلام و حوزه های علمیه است.
خطیب نماز جمعه قم بابیان اینکه افزون بر علم، روح انقلابی و شجاعت ایشان ضرب المثل عصر ما است، اظهارکرد: ایشان در پیام صدام که گفته بود اگر دست از ایران و انقلاب اسلامی برداری همه چیز برای تو می شود، پاسخ داد: من می بینم که آمال انبیا در قالب انقلاب اسلامی رقم خورده است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات حرف اول و آخر ما است، بیان کرد: انتخابات باید از سوی حاضران درصحنه جدی گرفته شود و به شاخص هایی که رهبر معظم انقلاب معین کرده اند توجه شود و مردم نیز باید انتخابی دقیق انجام دهند. در این زمینه نباید هواهای نفسانی دخالت داده شود.
وی با بیان اینکه از حضور حداکثری غفلت نکنید، زیرا به گفته رهبر معظم انقلاب هر رای شما، منزلت و اقتدار ایران را بالا میبرد وهیچ عذری موجه نیست، ادامه داد: از مسئولان انتظار می رود که در این ماه های منتهی به انتخابات بیشتر توجه کنند، گرانی ها و کمبود در کنار صف ها درد را مضاعف می‌کند و تاجایی که میسر است باید وضع  معیشت بهبود یابد.
وی با اشاره به اینکه بار سنگینی بر دوش مردم است و مسئولان نباید به حواشی بپردازند، افزود: برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین یک خط راهنمای کلی است که ادامه آن تفاهم نامه هایی دارد که باید مسیرهای قانونی و مجلس را طی کند و برخی از حرف هایی که غربی ها و غرب گرایان میزنند برای این است که احساس می کنند جبهه تحریم در حال شکستن است.
مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: درد آنها این است که با تدبیر دقیق نقشه های سهمگین غربی ها و پیمان شکنان نقش بر آب می‌شود و ما راه های جدیدی را پیدا کردیم و ترسو ها و غربگرایان نادان به این توافقات می تازند.
وی در نصحیتی به دولت تاجیکستان گفت: دانشجویان و طلاب تحصیل کرده در ایران، مورد تعرض و دستگیری قرار گرفته اند، دولت تاجیکستان بداند که ایران مقابل تروریست ایستاد و بدانید تحصیل کرده های ایران مبشر آزادی و صلح هستند.
آیت الله اعرافی در خطبه اول عنوان کرد: بعد از محبت به فرزندان، دومین اصل تربیت فرزند تکریم، احترام و صیانت از شخصیت آنان است.
وی با اشاره به اینکه احترام و تکریم قبل از اینکه یک اصل تربیتی و ابزاری برای ساختن شخصیت باشد یک اصل انسانی و الهی در عموم روابط انسان‌ها و مومنان است، بیان کرد: در اخلاق و اندیشه اسلامی احترام و صیانت از آن جایگاه ویژه ای دارد که در آیات و روایات متعدد نیز به آن اشاره شده است.
وی افزود: حرمت انسان مومن در جایگاهی بالاتر از حرمت خانه کعبه ومنزلت فرشتگان است و دربرخی از روایات ذلیل شمردن و تحقیر مومن حرام شمرده شده که ناشی از کرامت انسان است.
مدیر حوزه های علمیه اظهارکرد: زمانی که پای امر به معروف وشرایط خاص قرار گیرد ممکن است مورد تخصیص قرار بگیرد؛ اما اصل به تکریم است و این تکریم برای افرادی از جمله علما، حاکم عادل، نیازمندان و فقرا، والدین و... تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha