• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400012110946
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد

حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان

حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از برنامه‌ریزی برای حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استان‌ها خبر داد.

غلامعباس بهرامی‌نیا، در نشست ویدئوکنفرانس هماهنگی، برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌های لازم برای حمل کالای چغندر قند از مبدأ استان خوزستان به استان‌های فارس، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، قزوین، اصفهان و همدان، اظهار کرد: طبق آمار ارائه‌شده از سوی شورای کشاورزی خوزستان، با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم، ۷۲ درصدی تولید کلزا، ۶۳ درصدی تولید چغندرقند و تولید بیش از ۲ میلیون تن تره‌بار، حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استان‌ها باید برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، وی با بیان اینکه جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نیز بدون وقفه در حال انجام است، افزود: با توجه به فساد پذیری چغندرقند و مدت محدود دوره حمل آن، حمل این محصول به استان‌های مقصد باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری این استان‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: دو کارخانه تولید قند در استان اصفهان، دو کارخانه در استان فارس، دو کارخانه در استان کرمانشاه و در استان‌های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هر کدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند هستند و جابجایی این  محصول از استان خوزستان نیازمند روزانه ۲۲۰۰ کامیون است.

بهرامی‌نیا ادامه داد: مدیران استان‌های مقصد با برگزاری جلسات در سطح استان خود و ارائه مشوق‌های لازم می‌توانند مشکل اعزام ناوگان حمل و نقل به خوزستان برای جابجایی محصول چغندرقند را رفع کنند.

وی افزود: هماهنگی با کارخانه‌های قند استان‌های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان، افزایش مقطعی کرایه حمل، اختصاص سهمیه تشویقی گازوئیل به میزان ۲۰ درصد، اضافه تناژ به میزان ۲ تن برای کامیون‌های حمل محصول و بازنگری در عوارض آزادراه‌ها جزو اقدامات پیشنهادی تشویقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha