• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400012312225
  • منبع : نمایندگی ایلام

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان:

همکاری بسیج علمی و مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان ایلام زمینه‌ساز رفع مشکلات نخبگان است

همکاری بسیج علمی و مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان  ایلام زمینه‌ساز رفع مشکلات نخبگان است

ایسنا/ایلام مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام با مثبت ارزیابی کردن روند همکاری‌ها با مرکز منش ایلام گفت: فعالیت مشترک این دو نهاد منجر به ایجاد بستری مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات نخبگان استان شده است.

«محمود علیپور» در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت‌سازی و هم‌افزایی در راستای تقویت بنیه علمی نخبگان از رسالت‌های اصلی این سازمان است، اظهار کرد: در جهت فراهم نمودن این زمینه‌ علمی در استان با همکاری مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان ایلام توانسته‌ایم بسیاری از استعدادها و سواد علمی نخبگان بسیجی را به کسب و کار و فرصت‌های کارآفرینی علمی تبدیل کنیم .

وی گفت: خوشبختانه از زمان آغاز تفاهم‌نامه همکاری بسیج با مرکز شتابدهی جوانان استان ایلام، شاهد گرایش بسیاری از نخبگان به این مراکز بوده‌ایم، چرا که با استفاده از امکانات، ابزارها و ظرفیت‌های مشترک این مرکز با مرکز رشد بسیج‌، کسب و کارهای نوینی توسط نخبگان بر پایه علم و دانش شکل گرفته است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام افزود: مرکز منش ایلام پل ارتباطی نخبگان علمی بسیج در راستای تبدیل ایده و طرح‌های فناورانه به محصولات فناورانه و پژوهش‌های کاربردی است و خوشبختانه به تبع همکاری  این مرکز با نخبگان، تعدادی از مخترعان توانسته‌اند ضمن پرورش استعدادها، اقدام به راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک در حوزه کاری مرتبط با طرح و ایده‌های خود نمایند .

علیپور گفت: با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از استفاده کنندگان خدمات و ظرفیت‌های این مرکز به این مهم دست یافته‌ایم که در صورت حمایت قاطع از نخبگان، مخترعان و محققان می‌توانیم شاهد رشد عظیم عرصه کارآفرینی و اشتغال جوانان استان بر پایه اقتصاد دانش بنیان باشیم.

وی گفت: با توجه به حاکم شدن وضعیت کرونا در کشور طی دو سال اخیر ، روند برگزاری برنامه های مجازی برای نخبگان علمی استان کاملاً محسوس است و انتظار آن می‌رود با ارائه خدمات آموزشی مجازی، کارگاههای تخصصی فنی و مشاوره‌های علمی، زمینه حمایت از جامعه هدف این مراکز نوآوری، رشد و فناوری فراهم شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام تأکید کرد: با توجه به دغدغه اصلی نخبگان و مخترعان در خصوص تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، انتظار می‌رود با گسترش و توسعه واحدهای فناور دانش‌بنیان، ایجاد فرصت‌های شغلی برای فعالان این مراکز و تزریق سرمایه به مراکز رشد و فناوری‌، بهبود همکاری و تعامل مراکز در حمایت از نخبگان را شاهد باشیم.

علیپور با بیان اینکه همکاری مرکز منش ایلام با بسیج علمی و بسیجیان معرفی شده مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: با فراهم شدن مکان و محیطی پویا و همکاری واحدهای فناور مستقر در مرکز، استقبال نخبگان از خدمات این مرکز را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با تعامل ، همفکری و هم‌اندیشی بیشتر مرکز رشد بسیج و مرکز منش ایلام، شاهد گسترش واحدهای فناور، توسعه کارآفرینی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌های اشتغال‌زایی باشیم.

وی با اشاره به نقش مؤثر اشتغالزایی جوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: پیاده‌سازی کسب و کارهای ثروت آفرین و توسعه فرهنگ کارآفرینی بدون شک در کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر است، اشتغال جوانان و کارآفرینی یک فرصت و ماموریت مثبت اجتماعی است که در آن کارآفرین در جهت تسریع روند موفقیت و تبدیل تهدید به فرصت تمام تلاش خود را صرف توسعه اقتصادی و ارتقاء سطح فناوری خواهد کرد و در این صورت آسیب‌های اجتماعی دیگر راهی برای ورود به این عرصه نخواهد داشت .

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام با بیان اینکه کارآفرینی و توسعه آن یک پدیده اجتماعی در سطح جهانی است و بسیاری از کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته با حمایت‌های ویژه از کارآفرینان، بسترهای مناسبی را برای توسعه و اشتغال فراهم کرده‌اند، افزود: در کشور ما نیز لازم است برای ارتقاء میزان مشارکت و توسعه اقتصادی جوانان خصوصاً فارغ‌التحصیلان و نخبگان برنامه ریزی‌های مناسب در سطح ملی پیش بینی و اجرا شود.

وی با تأکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان بسیجی به عنوان الگوی سایر اقشار جامعه گفت: مهمترین رسالت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در باب علم و دانش است و با توجه به الگو قرار دادن منویات معظم له توسط این نهاد، ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش در سالهای اخیر که شاهد تحریم‌های ظالمانه اقتصادی جوامع غربی بوده‌ایم در دستور کار قرار گرفته است .

علیپور افزود: خوشبختانه نقش بسیج و نخبگان علمی کشور در توسعه اقتصادی کشور نه تنها موجب کم اثر شدن تحریم‌های ظالمانه شده است،  بلکه در بسیاری از موارد ، خودکفایی کشور در عرصه تولید ملی را شاهد بوده‌ایم .

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام با بیان اینکه فراهم آوردن زمینه کارآفرینی ملی نیازمند حمایت قاطع مسئولان عالی کشوری است، گفت: با توجه به نقش مؤثر کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور، باید ضمن فراهم آوردن شرایط لازم جهت تثبیت توسعه پایدار ، با تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب ( دامت برکاته) با حمایت از کارآفرینان و رفع موانع ، پشتیبان کارآفرینان موفق کشور و مشوق جوانان در امر راه‌اندازی کسب و کارهای ثروت آفرین باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مشترک بسیج علمی و مرکز منش ایلام در راستای اجرای برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان گفت: سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان ایلام همواره اعلام آمادگی خود را برای همکاری و فعالیت مشترک با مراکز رشد و خلاقیت و نوآوری ابراز داشته است، چراکه یکی از ماموریت‌های اصلی و اساسی این نهاد فراهم آوردن شرایط لازم برای تبدیل دستاوردهای علمی ، تحقیقاتی و فناورانه به فرصت‌های کسب و کار بوده است .

علیپور افزود: فعالیت مشترک این نهاد با مرکز منش ایلام منجر به ایجاد بستر مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات موجود نخبگان استان شد و  با همکاری و همفکری نخبگان هر دو نهاد راه حل‌های مناسبی برای تکامل تعدادی از طرح ها و ایده‌ها و تجاری‌سازی محصولات مخترعان فراهم شده است .

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام در پایان اضافه کرد: سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان در راستای ارتقاء سطح علمی نخبگان و محققان با بهره‌گیری از ظرفیت های مراکز رشد و فناوری بسیج، آماده تعامل و همکاری با واحدهای فناور و تشکیل واحدهای مشترک در استان است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha