• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400012514527
  • خبرنگار : 50187

طرح ایران همدل (اطعام مهدوی) و افطای ساده در استان کرمان آغاز شد

طرح ایران همدل (اطعام مهدوی) و افطای ساده در استان کرمان آغاز شد

ایسنا/کرمان طرح ایران همدل (اطعام مهدوی) و افطای ساده در استان کرمان آغاز شد.

"یحیی صادقی" مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم افتتاحیه این طرح که با راه اندازی ۵۰ آشپزخانه و توزیع ۴۰ هزار پرس غذای گرم برگزار شد، گفت: سال گذشته در ماه مبارک رمضان بیش از یک میلیون پرس غذای گرم توسط خیرین و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی طبخ و بین نیازمندان سراسر استان توزیع شد.

وی ادامه داد: در طرح اطعام مهدوی پیش بینی می شود سه میلیون پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کرمان، صادقی بیان کرد: همزمان با آغاز این طرح 40 آشپزخانه در سطح استان کرمان راه اندازی شده که برنامه ریزی کردیم تعداد این آشپزخانه ها در طول ماه مبارک رمضان به 313 آشپزخانه در سطح استان افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: اولویت توزیع غذاهای طبخ شده با مددجویان کمیته امداد است و در کنار مددجویان این نهاد بین مددجویان بهزیستی و دیگر مراکز خیریه نیز غذا توزیع می شود .

وی بیان کرد: خانواده هایی که هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان اقدام به پخت نذری می کردند و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به پخت نذری نیستند می توانند نذورات خود را تحویل این نهاد دهند که با رعایت شیوه های نامه های بهداشتی غذا پخت و در اختیار افراد و خانواده های نیازمند قرار گیرد.

صادقی به شیوه های مشارکت خیران در برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: خیران و مردم نیکوکار می توانند کمک های نقدی خود را از طریق درگاه الکترونیکی با گرفتن کد دستوری #034*8877* پرداخت کنند و کمک های غیر نقدی خود را نیز از طریق دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در اختیار این نهاد قرار دهند

همچنین حجت الاسلام و المسلمین" حسن علیدادی سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح اطعام مهدوی کار ارزشمندی است هر ساله در ماه مبارک رمضان توسط کمیته امداد اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهایی که مردم و خیران می توانند کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند نهاد مقدس کمیته امداد است، بر لزوم مشارکت خیران و مردم نیکوکار در حمایت از کمیته امداد به منظور خدمات رسانی بهتر به نیازمندان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha