• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012614898
  • خبرنگار : 50163

از آغاز شیوع کرونا تاکنون؛

۵۶ شهروند طارمی قربانی بیماری کرونا شده‌اند

۵۶ شهروند طارمی قربانی بیماری کرونا شده‌اند

ایسنا/زنجان سرپرست شبکه بهداشت و درمان طارم گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵۶ شهروند طارمی قربانی بیماری کرونا شده‌اند.

ارشد بهرامی شامگاه دیروز (۲۵ فروردین‌ماه) در جلسه ستاد کرونا شهرستان طارم، با اشاره به شیوع بالای بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: شهرستان طارم نیز از تب تند کرونا در امان نمانده و تعداد مبتلایان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه مجموع کل نمونه‌های اخذ شده در هفته سوم در طارم چه به صورت پی‌.سی.‌آر و چه به صورت تست سریع ۱۴۳۲ مورد است، تصریح کرد: از این تعداد، تست ۳۳۰‌ نفر مثبت اعلام شده است و با احتساب ۹ نفر بستری، نتایج مثبت به ۲۳.۶۷ درصد می‌رسد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم در این جلسه خواستار توجه هموطنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: هرگونه عادی‌انگاری به مسئله بیماری کرونا باعث تشدید و گسترش آمار مبتلایان خواهد شد.

بهرامی با یادآوری اینکه تعداد رهگیری‌ها نیز در طارم به ۱۲۴۹ نفر رسیده که نسبت رهگیری‌ها نیز ۳.۶۸ درصد است، یادآور شد: تعداد ۲۷۶۶ مورد مثبت تاکنون در طارم شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در موج سوم بیماری در هزاررود شاهد افزایش فوتی‌ها هستیم، بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ شهروند طارمی به علت کرونا بستری هستند که سه تن از این بیماران در بیمارستان شهدای طارم و مابقی نیز در سایر بیمارستان‌های استان به سر می‌برند.

بهرامی با بیان اینکه ۴۹۳ شهروند طارمی نیز به علت کرونا در ایزوله خانگی به سر می‌برند، متذکر شد: آمار فوتی‌های شهرستان نیز افزایشی شده و با احتساب دو فوتی اخیر، مجموع متوفیان متاثر از ویروس کرونا در طارم به ۵۶ مورد رسیده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طارم، مدیریت آرامستان‌ها در موج سوم بیماری را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: از همه مردم درخواست می‌شود در موج سوم بیماری با خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حافظ جان خود و دیگران باشند.

امام جمعه آب‌بر نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه در حال حاضر روند بالای شیوع بیماری در کشور تاوان دید و بازدیدهای عید، مسافرت‌های نوروزی و خریدهای دم عید است، گفت: بنا به گفته مسئولان بهداشت و درمان کشور، بهار سختی در پیش خواهیم داشت؛ به همین خاطر از همه شهروندان درخواست می‌شود اهتمام بیشتری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با تاکید بر اینکه باید به مقوله زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دیده حق‌الناس نگریست، ادامه داد: متاسفانه در شهر آب‌بر شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

فرماندار طارم نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر این شهرستان در وضعیت نارنجی به سر می‌برد، تصریح کرد: شرایط نارنجی با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی محدودیت‌های خاص خود را دارد.

ستار صفری با اشاره به احاطه شهرستان طارم در بین استان‌ها و شهرستان‌های همسایه با وضعیت قرمز، یادآور شد: با توجه به این موضوع در صورت هرگونه بی‌مبالاتی و عادی‌انگاری در روزهای آتی، وضعیت شهرستان در رنگ قرمز قرار خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت خاص طارم، این شهرستان در حال حاضر پذیرای هیچ مهمانی در طارم و مناطق گردشگری به ویژه از شهرهای نارنجی و قرمز نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha