• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400020603549
  • خبرنگار : 50336

در راستای طرح توسعه مشاغل خانگی انجام شد؛

بازدید رئیس جهاد دانشگاهی قم از مجموعه کویر یاقوت استان

بازدید رئیس جهاد دانشگاهی قم از مجموعه کویر یاقوت استان

ایسنا/قم محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی قم و جمعی از مدیران این مجموعه در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم از مجموعه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یاقوت کویر بازدید کردند.

دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی قم و جمعی از مدیران این مجموعه در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم از مجموعه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یاقوت کویر بازدید کردند.

درحاشیه این بازدید رئیس جهاددانشگاهی قم در جلسه‌ای همکاری‌های مشترک بین دو مجموعه بررسی شد.

در ابتدای جلسه علی حسینی سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی قم گفت: کارفرمای طرح  ملی توسعه مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رافه اجتماعی و مجری این طرح جهاددانشگاهی است در استان قم هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه جهت توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان تخصیص داده شده است.

حسینی گفت: استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد و هم‌افزایی در این طرح می‌تواند موقعیت‌های مناسبی برای متقاضیان و پیشرانان این طرح فراهم کند.

در ادامه محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی قم ضمن قدردانی از شرکت سنگ یاقوت کویر، لزوم همکاری‌های دو مجموعه را مورد توجه قرار داده و گفت: این مجموعه بستری مناسب در استان قم برای این هنر فراهم کرده‌است.

رئیس جهاددانشگاهی قم گفت: جهاددانشگاهی نیز در زمینه سنگ‌های قیمتی فعالیت‌هایی از جمله امور انجام شده توسط جهاد دانشگاهی دانشگاه شهیدبهشتی را انجام داده‌است.

حیدری افزود: این آمادگی وجود دارد که برنامه‌های مشترک و همکاری‌های خوبی در استان بین دو مجموعه شکل بگیرد و اثرات و برکات زیادی برای استان داشته باشد و در زمان شیوع کرونا که بسیاری از کسب و کارها تحت تأثیر قرار گرفته‌است در حوزه مشاغل خانگی متقاضیان این طرح بتوانند از خدمات آن استفاده کرده و به بازار متصل شوند.

در ادامه این جلسه، محمد فراهانی پیشکسوت سنگ تراشی قم و رئیس شرکت سنگ یاقوت کویر گفت: در این مجموعه آموزش به همراه کار صورت می‌گیرد و نیز موزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این مجموعه یکی از بهترین موزه‌های سنگ شناسی کشور است.

رئیس شرکت سنگ یاقوت کویر افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از افراد در منازل دستگاه‌های سنگ‌تراشی دارند و در حال تولید و تراش سنگ هستند که بازار آن‌ها توسط این مجموعه تأمین می‌شود و این سنگ‌ها را پس از بهسازی به فروش می‌رسانیم.

فراهانی گفت: مهم‌ترین چالش در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بازار فروش و برند سازی و نیز بسته‌بندی‌های مناسب است که باید این چند مورد به خوبی سازماندهی و ساماندهی شوند و به شدت می‌تواند در افزایش صادرات این محصول نقش پررنگی ایفا کند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته این سنگ‌ها شناسنامه و هر کدام هویت مخصوصی دارند و در حالی که در کشور ایران هنوز این امر محقق نشده است.

در پایان، ضمن بازدید از موزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و فروشگاه این مجموعه، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و شرکت سنگ یاقوت کویر انجام شد تا در راستای پیشران این طرح در استان قم، اتصال به بازار متقاضیان طرح در این رسته شغلی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.