• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400020704682
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اعلام کرد

ایمن‌سازی ۹۸ درصد صندوق‌های صدقات در استان اصفهان

ایمن‌سازی ۹۸ درصد صندوق‌های صدقات در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه در سال‌های قبل برخی سارقان اقدام به سرقت از صندوق های صدقات می کردند ایمن سازی صندوق های صدقات در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون بیش از ۹۸ درصد صندوق های صدقات در استان ایمن سازی شده اند.

حمیدرضا طاهری، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از وظایفی که کمیته امداد در کنار خدمت رسانی به اقشار نیازمند به عهده دارد، جمع آوری کمک های مردمی است تا در کنار اعتبارات دولتی با جمع آوری کمک های مردمی بتوان خدمت رسانی بهتری به خانواده های نیازمند و ایتام داشت.

وی صدقات، طرح های اکرام و محسنین، زکات و مناسبت های مختلف طول سال مثل ماه مبارک رمضان، عید قربان، جشن نیکوکاری و جشن عاطفه ها را از جمله کمک های مردمی برشمرد و افزود: طرح ایران همدل نیز همزمان با ماه مبارک رمضان شروع شد و در حال حاضر بیش از یکصد آشپزخانه در سطح استان طبخ و توزیع غذای گرم برای خانواده های تحت حمایت را انجام می دهند.

وی همچنین به فعالیت شبکه های نیکوکاری اشاره و تصریح کرد: بیش از ۴۲۰ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان داریم که هدف از راه اندای این مراکز واگذاری امور به خیرین است، البته نظارت لازم را برای فعالیت این مراکز داریم اما تلاش می کنیم با توانمندسازی مراکز نیکوکاری آنها را به سمت فعالیت های تخصصی سوق دهیم تا بتوانند در زمینه اشتغال، برنامه های فرهنگی، تامین جهیزیه، مشاوره و ... فعالیت کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان، توانمندسازی را یکی از فعالیت های جدی کمیته امداد به ویژه در دو دهه اخیر در کنار خدمت رسانی به خانواده های نیازمند برشمرد و افزود: سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خانواده های نیازمند در استان قرار دادیم که حدود ۱۳ هزار و ۹۴۵ فرصت شغلی برای خانواده ها ایجاد شد. پیش از آن نیز ۱۰ هزار و ۲۳۸ نفر از افراد تحت پوشش آموزش های فنی حرفه ای دیدند و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۵ خانوار از خانواده هایی که درآمدشان کفاف هزینه های زندگی را می داد از حمایت کمیته امداد استان خارج شدند، تصریح کرد: البته برنامه داریم امسال و سال های آینده با بانک اطلاعاتی که از خانواده ها تهیه شده بر روی توانمندسازی و اشتغال خانواده ها به صورت ویژه کار کنیم.

طاهری بیش از ۶۵ درصد خانواده های تحت کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانواده اعلام کرد و افزود: معمولا سرپرست این زنان فوت کرده، در زندان است، یا زنان مطلقه و بد سرپرست هستند.

وی در مورد تاثیر همه گیری کرونا بر اقشار آسیب پذیر جامعه، گفت: همه گیری کرونا به همه اقشار جامعه آسیب زد اما خانواده های ضعیف در این دوران بیشتر آسیب دیدند. با این وجود سال گذشته اعتبارات خوبی از مرکز و نیز کمک های مردمی جذب کردیم و برخی خانواده ها که توان اشتغال داشتند نیز به سمت تولید ماسک و تجهیزات حفاظتی رفتند که از آنها حمایت و پشتیبانی شد تا دچار مشکل نشوند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۹ هزار خانواده در استان تحت حمایت داریم که مستمری دریافت می کنند، گفت: بخشی از مددجویان از خانواده هایی هستند که در قالب تبصره ۱۴ به صورت موقت از ۳ ماه تا یک سال به آنها کمک می کنیم، به ویژه خانواده هایی که در همه گیری کرونا آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن درآمدها را یکی از اهداف کمیته امداد برشمرد و افزود: این موضوع به ویژه از سال ۹۸ با شیوع کرونا به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت. برای نمونه برای تخلیه صندوق های صدقات قبلا قبض صادر می شد ولی الان پرینت آنلاین می دهیم و در مراجعه به خانواده ها نیز بیشتر از طریق کارت بانکی صدقات خود را پرداخت می کنند اگرچه برخی خانواده ها هنوز اعتقاد دارند صدقه باید به شکل پول و به روش سنتی پرداخت شود ولی تلاش می کنیم به مرور صد در صد کمک ها به صورت الکترونیکی باشد.

طاهری همچنین با اشاره به سرقت از صندوق های صدقات در سال های گذشته، گفت: درحال حاضر بیش از ۹۸ درصد صندوق های صدقات ایمن سازی شده است، درصورتی که در سال های گذشته برخی سارقان خیلی راحت می توانستند پول ها را از صندوق های صدقات سطح شهر خارج کنند ولی با ایمن سازی که انجام شد دیگر این اتفاق نمی افتد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه مردم اصفهان همیشه در انجام امور خیر پیش قدم بوده و رتبه بالایی در جذب مشارکت های مردمی داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷۰ درصد برنامه های کمیته امداد استان محقق شد و با وجود شرایط سخت اقتصادی مردم همچنان نیازمندان را فراموش نکردند و حتی صدقات جمع آوری شده ۲۰ درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت که نشان دهنده اعتماد مردم و همراهی برای کمک به نیازمندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha