• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400021510249
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک کارآفرین:

«امنیت شغلی» و «درآمد پایدار» را با مشاغل خانگی درک کنید

«امنیت شغلی» و «درآمد پایدار» را با مشاغل خانگی درک کنید

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: درآمد مشاغل خانگی به نسبت دیگر مشاغل از جمله کارگری بهتر است و در عین حال امنیت شغلی بالایی دارد چرا که یک فرد برای خودش کار می‌ کند اما در محیط واحدهای صنعتی ممکن است پس از ۶ ماه از اخراج شوند اتفاقی که بارها برای من افتاده است و چندین بار بیکار شدم.

علی حسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۸۶ وارد عرصه خیاطی شدم و به مدت سه سال در کارگاه‌ها وردست بودم؛ پس از آن یک کارگاه راه‌اندازی کردم اما به‌دلیل مشکلات مالی ورشکست شدم؛ دوباره دست به زانو گذاشتم و مجدداً کارگاه راه‌اندازی کردم و در حال حاضر ۱۸ نفر در کارگاه ما فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در کارگاه تولیدی سری‌دوزی می‌کنیم و پارچه‌های برش‌خورده را تحویل گرفته و پس از دوخت به تولیدی‌های بزرگ تحویل می‌دهیم. برای راه‌اندازی تولیدی پوشاک سرمایه هنگفت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی نیاز است و فردی که نسبت به تولید اقدام می‌کند باید بازار فروش داشته باشد که این امکان در قزوین فراهم نیست و در صورت فروش باید به بازار پخش تهران مراجعه کند.

این کارآفرین بیان کرد: طی سه سال گذشته تولید داخلی در عرصه پوشاک رونق گرفته و حتی شاهد صادرات به بازار عراق هستیم که این می‌تواند نویدبخش جذب افراد بیشتر در این بخش باشد. در کشور پارچه‌های درجه یک نیز تولید می‌شوند که می‌تواند این زنجیره را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اگر تجهیزات در اختیار ما قرار داده شود امکان جذب و آموزش ۴۰ نفر نیروی کار را خواهیم داشت البته خرید تجهیزات نیز در گرو اعطای تسهیلات است. اگر متقاضی هیچ تجربه‌ای در این عرصه نداشته باشد طی ۴۵ روز صفر تا ۱۰۰ دوخت به او آموزش داده می‌شود و سپس می‌تواند در آن کارگاه مشغول به کار شود.

حسنی خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی مزایای بسیاری دارند و افرادی که دنبال شغل هستند با داشتن سرمایه می‌توانند یک شغل خانگی راه‌اندازی کنند؛ بسیاری از خیاطان را می‌شناسم که از اقبالیه به شهر صنعتی مراجعه کرده و در شرکت‌های خیاطی مشغول به کار می‌شوند اگر این افراد تجهیزات و چرخ خیاطی داشته باشند خودشان در منزل اقدام به تولید خواهند کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر مزایای مشاغل خانگی برای بانوان این است که در محیط خانه می‌توانند وظایف مادری و همسری خود را به نحو احسن انجام دهند و در کنار آن نیز درآمدی برای خانواده داشته باشند.

این کارآفرین بیان کرد: درآمد مشاغل خانگی به نسبت دیگر مشاغل از جمله کارگری بهتر است و در عین حال امنیت شغلی بالایی دارد چرا که یک فرد برای خودش کار می‌ کند اما در محیط واحدهای صنعتی ممکن است پس از ۶ ماه از اخراج شوند و این اتفاقی است که بارها برای من افتاده است و چندین بار بیکار شدم.

حسنی در پایان سخنانش یادآور شد: در حال حاضر نیروی خیاطی محدود است و اکثر خیاط‌ها از این شغل کناره‌گیری کردند چون مسئولین حمایت خاصی ندارند؛ امسال دستمزدها ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است و دستمزدها به‌صورت دانه‌ای به دوزنده پرداخت می‌شود. به طور متوسط یک خیاط با ۸ ساعت کار روزانه به‌طور متوسط ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند البته خانم‌هایی هستند که در منازل بیش از این کار می‌کنند و دریافتی آنان در ماه ۴ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha