• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400022114715
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

تاکنون ۲۸ هزار نفر در استان قزوین علیه کرونا واکسینه شده‌اند

تاکنون ۲۸ هزار نفر در استان قزوین علیه کرونا واکسینه شده‌اند

ایسنا/قزوین رئیس کمیته واکسیناسیون استان قزوین گفت: پیش بینی می‌کنیم اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد با تولید واکسن داخلی اتفاقات مثبتی رخ دهد، در استان قزوین تاکنون ۲۸ هزار نفر توسط کادر بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند.

منوچهر حبیبی در‍ جلسه کمیته واکسیناسیون که در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: طرح واکسیناسیون آرامش خوبی در جامعه ایجاد کرده است، هر چقدر این طرح با سرعت بیشتری انجام شود قطعا کمک بیشتری خواهد کرد و با توجه به روند نزولی بستری و فوتی کرونایی در استان، اجرای واکسیناسیون می‌تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند.

رئیس کمیته واکسیناسیون استان قزوین اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد با تولید واکسن داخلی اتفاقات مثبتی رخ دهد، در استان قزوین تاکنون ۲۸ هزار نفر توسط کادر بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند.

وی بیان کرد: تعداد ۱۸ پایگاه با ۶۰ تیم در طرح واکسیناسیون همکاری دارند همچنین در روستاها نیز واکسیناسیون توسط تیم‌های سیار اداره می‌شود،  محور کار باید بر اساس فاز بندی سند ملی باشد چرا که پایبندی به سند ملی با انحراف کمتری همراه است، ضمن اینکه تاکنون انحرافی در تزریق واکسن در استان قزوین مشاهده نشده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی خاطر نشان کرد: آغاز طرح واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها در استان قزوین علاوه بر اینکه در جامعه آرامش ایجاد می‌کند، باعث می‌شود که افراد ۸۰ ساله نیز تمایل بیشتری به واکسینه شدن داشته باشند.

وی یادآور شد: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان تقریبا انجام شده است و نکته قابل توجه و خوشحال کننده اینکه عوارض خاص و نگران کننده در تزریق واکسن‌هایی که صورت گرفته در استان مشاهده نشده است.

راه اندازی دو پایگاه تزریق واکسن خودرویی لازم است

رئیس کمیته واکسیناسیون استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از سالمندان امکان حضور ندارند، راه اندازی دو پایگاه تزریق واکسن خودرویی لازم است، همچنین باید اطلاع رسانی شود تا همشهریان در جریان باشند کسانی‌که امکان پیاده شدن از خودرو را ندارند داخل خوردو تزریق واکسن انجام شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اداری از هرگونه مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی و حتی استانداری جهت تزریق واکسن خودداری کنند زیرا تزریق واکسن طبق سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود و مردم و گروه‌های هدف از طریق همین سند ملی در جریان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

حبیبی خاطرنشان کرد: از هفته آینده با حجم بالایی از کار در حوزه واکسیناسیون روبه‌رو خواهیم شد زیرا که هم تعداد واکسن بیشتر و هم گروه‌های هدف بیشتری مشمول دریافت واکسن هستند و جمعیت آماری بالا می‌رود. 

وی یادآور شد: طرح فراخوان بازنشستگان کادر بهداشت و درمان برای تزریق واکسن طرح بسیار خوبی است زیرا که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و شناخت کافی بر منطقه دارند، مردم نیز اعتماد بیشتری به آن‌ها دارند، برای اجرای بهتر طرح هر شهرستان را به افراد ساکن و بومی شهرستان واگذار کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نباشیم.

رئیس کمیته واکسیناسیون استان قزوین بیان کرد: مدارس با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرد و شهرداری برای هر پایگاه یک نیرو پاکبان جهت انجام کارهای خدماتی قرار دهد، همچنین سالن‌های ورزشی به تناسب پراکندگی جمعیت با دستور فرمانداران هر شهرستان در اختیار کادر بهداشت و درمان قرا بگیرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود زیرا ظرفیت بالایی دارند و حساسیت کار را می‌دانند،  از ظرفیت سپاه نیز در طرح واکسیناسیون استفاده شود، درمانگاه پاکروان موقعیت مناسبی برای طرح واکسیناسیون دارد و بخش عظیمی از جمعیت را شامل می‌شود که دسترسی راحت‌تری دارند، با این کار می‌توانیم بخش گسترده‌ای از واکسیناسیون را داشته باشیم  و از تجمعات نیز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha