• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400022517464
  • خبرنگار : 50163

چهار نقطه ابهر مهیای واکسیناسیون کرونا می‌شود

چهار نقطه ابهر مهیای واکسیناسیون کرونا می‌شود

ایسنا/زنجان رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: چهار نقطه ابهر مهیای واکسیناسیون می‌شود.

کورورش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ۱۳ فروردین تاکنون ۱۱ هزار و ۸۵۶ نمونه اخذ شد که چهار هزار و ۸۳۴ مورد مثبت اعلام شده است، عنوان کرد: طی این ایام بیش از ۶۰۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شده و بیش از ۳۰۰ نفر بستری موقت شده‌اند که آمار بسیار بالاست و در موج‌های قبلی به ویژه موج آبان به این تعداد نرسیدیم.

وی با بیان اینکه تعداد روزهای بستری کم است که نشان‌ می‌دهد احتمال بازگشت ویروس به ابهر وجود دارد، اضافه کرد: طبق آنالیزها ابهر جز شهرهایی است که ترس عود ویروس جدید در آن وجود دارد.

شعبانی با اشاره به اینکه تا زمان واکسیناسیون وسیع  باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه افزایش یابد، اظهار کرد: اگر ساده‌انگاری‌ها تداوم داشته باشد قطعا شاهد بدتر شدن اوضاع موجود در شهرستان خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در ابهر، یادآور شد: حدود ۲۵۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در ابهر داشتیم که اکثریت آنها واکسن دریافت کرده‌اند و ۳۰۰ نفر از سالمندان نیز تمایل به دریافت واکسن نداشتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با اضافه کردن این مطلب که ابهر دومین شهر استان است که بیشترین حجم واکسیناسیون را انجام داده است، عنوان کرد: همزمان با آغاز واکسیناسیون، افراد بالای ۷۵ سال بیش از چهار هزار نفر واجد شرایط دریافت واکسن هستند.
وی با اشاره به محل‌های تعیین شده برای واکسیناسیون در ابهر، متذکر شد: طبق دستورالعمل تزریق واکسن باید در مراکز تجمعی انجام شود که در این راستا واکسیناسیون در ۴ نقطه انجام خواهد شد که دو محل در ابهر، یک محل در هیدج و یک محل نیز در صائین‌قلعه آماده تزریق واکسن‌می‌شوند.

شعبانی با تاکید بر ضرورت تامین امنیت محل‌های تزریق واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز نیازمند همکاری نیروی انتظانی، سپاه و بسیج هستیم تا دغدغه‌ای در این حوزه نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha