• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400022517511
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی: دورکاری‌های خردادماه بر پنجشنبه‌ها متمرکز می‌شود

استاندار مرکزی: دورکاری‌های خردادماه بر پنجشنبه‌ها متمرکز می‌شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در خردادماه دورکاری ادارات و دستگاه های اجرایی بر پنجشنبه ها متمرکز می شود.

سید علی آقازاده ۲۵ اردیبهشت ماه جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان مرکزی، با بیان اینکه بیش از نیمی از ماه رمضان را درگیر پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ بودیم که خوشبختانه این پیک را پشت سر گذاشته ایم، افزود: امروز آمارها وضعیت خوبی را نشان می دهد و در لیالی قدر و مراسم ها رعایت پروتکل ها در شرایط مطلوبی انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز آخرین روز منع ترددهای بین استانی است و در این برهه نیروی انتظامی و فرمانداران به خوبی عمل کردند، گفت: استان مرکزی سومین استان پر تردد کشور است و خوشبختانه در راستای کنترل ترددها عملکرد خوبی به جای ماند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در هفته گذشته میزان فوتی ها ۲۰ درصد و موارد بستری ۱۸ درصد کمتر شده است، البته موارد ابتلا با کاهش ناچیزی همراه است که باید در راستای بهبود این آمارها نیز تلاش های بسیاری صورت گیرد و رعایت بیشتری از سوی مردم انجام شود. امیدواریم تا پایان هفته نیز روند بهتری را در شهرستان های استان شاهد باشیم.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان مرکزی تصریح کرد: خوشخبتانه روند در استان عادی و مطلوب است و باید ظرفیت مراکز تزریق واکسن را افزایش دهیم. با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری اراک واکسیناسیون خودرویی آغاز می شود و فرمانداران سایر شهرستان ها نیز باید از دو تا سه هفته آینده واکسیناسیون خودرویی را شروع کنند چراکه حجم تزریق نیز باید افزایش یابد.

آقازاده با تاکید بر اینکه همچنان باید وضعیت ترددها بخصوص ترددهای جاده ای جدی گرفته شود، افزود: ترددهای بین استانی باید جدی گرفته شود و کنترل و نظارت ویژه اعمال شود.

وی با اشاره به پنجشنبه های کاری در استان اظهار کرد: در خردادماه دورکاری بر پنجشنبه ها متمرکز شود و ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی منهای دستگاه های خدمات رسان در پنجشنبه های اول تا پایان خردادماه دورکار باشند که می تواند در بحث کنترل کرونا و کاهش مصرف انرژی موثر باشند و اگر نیاز به ادامه داشت مجددا تصمیم گیری خواهیم داشت.

استاندار مرکزی اضافه کرد: خوشبختانه استان مرکزی شهرستان قرمز ندارد، تفرش و کمیجان در وضعیت زرد و باقی شهرستان ها نارنجی هستند و همه این شرایط نشان از همکاری مردم و مسئولین دارد. باید این همکاری تا زمان اطمینان از میزان واکسیناسیون ادامه داشته باشد، همچنین نظارت بر رعایت پروتکل ها باید با قدرت پیگیری شود، در حال حاضر میزان رعایت پروتکل ها در استان ۶۸ درصد و قدری بالاتر از میانگین کشور است، اما باید ارتقا یابد تا مجبور نشویم فعالیت های اقتصادی، تجاری و تولیدی را تحت تاثیر تعطیلی قرار دهیم.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز با تاکید بر تشدید بازرسی ها اظهار کرد: وضعیت رعایت پروتکل ها به ویژه در بازار تاریخی اراک و برخی از پاساژها مناسب نیست و لازم است که بازرسان اتاق اصناف بیشتر توجیه شوند و تلاش داشته باشند.

بهروز اکرمی با بیان اینکه استان مرکزی در نقض ترددهای شبانه رتبه اول را کسب کرده است، افزود: از یک طرف این امر به عملکرد مطلوب نیروی انتظامی باز می گردد و از طرفی به عدم رعایت شهروندان مرتبط است که لازم است که مردم همچنان ترددهای شبانه را کمتر کنند.

اکرمی تصریح کرد: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان همچنان کمتر از ۷۰ درصد است و انتظار می رود که در هفته آتی این میزان به بیش از ۷۰ درصد برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha