• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400022819962

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

ظرفیت های علمی حوزه باید از طریق ستادهای راهبری به گوش جهانیان برسد

ظرفیت های علمی حوزه باید از طریق ستادهای راهبری به گوش جهانیان برسد

ایسنا/قم رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تشکیل ستادهای راهبری در حوزه علمیه را فرصت مناسبی برای نظام اسلامی دانست و گفت: امید است با کمک ستادهای راهبری، ظرفیت های غنی و عظیم حوزه های علمیه و مراکز تابعه آن به اطلاع مسولان نظام و فراتر از آن به سمع جهانیان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در نشست مشترکی با دبیران ستادهای راهبری حوزه های علمیه گفت: ظرفیت های حوزه علمیه چه در حوزه کمک به نظام قانونگذاری و چه در حوزه مباحث دیگر بسیار وسیع و ذوابعاد است، ستادهای راهبری باید این ظرفیت ها را احصاء و حلقه اتصال میان حوزه و نظام اسلامی باشند.
وی با اشاره به غنای دین مبین اسلام  و روایات ارزشمند دینی گفت: ما در زمینه آیات و روایات دینی، مباحث فقهی و علمی، ذخایر ارزشمندی داریم که می تواند به ما راهبرد و برنامه دهد.
دکتر رجایی نیا بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی، امروزه حوزه های علمیه در خیلی از عرصه ها ورود پیدا کرده و فضا برای فعالیت ستادهای راهبری زیاد است، این ستادها باید تکمیل و تقویت کننده حرکت های گذشته و ایجاد زمینه های جدید برای بازبینی نیازمندی های آینده باشند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه ستادهای راهبری در حوزه های مختلف حتی ورزش ورود داشته باشند، گفت: حضور طلاب در عرصه های ورزشی به عنوان ورزشکار و مربی و انس گرفتن با جوانان ورزشکار از لحاظ فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.
دکتر رجایی نیا همچنین گفت: متاسفانه ما با نگاه تبلیغ دینی، به ورزش نگاه نکردیم و گاهی برخی از ماهها بر این تصور هستیم که تنها باید در ماه محرم و صفر و یا ماه مبارک رمضان به تبلیغ برویم، در حالی که حضور در برخی فضاها مانند ورزش و قرارگرفتن در کنار نسل جوان از نظر فرهنگی خود بهترین تبلیغ است، بویژه اینکه برخی طلاب خود ورزشکار و مربی هستند و این ظرفیت ها باید توسط ستادهای راهبری ساماندهی شود.
بر اساس گزارش دبیر ستاد راهبری ورزش، حدود 6500 نفر طلبه¬ی ورزشکار در سامامه مربوطه ثبت اطلاعات کردند که 1400 نفر از آنها مدرک مربی گری دارند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این مرکز برای کمک به ستادهای راهبری حوزه و فعالیت های تقنینی متناسب با پیشنهادات این ستادها آمادگی کامل دارد.
دبیران ستادهای راهبری خدمات اجتماعی، فناوری های هوشمند، سند تحول آموزش و پرورش، امر به معروف و نهی از منکر، جمعیت و خانواده، معماری و شهرسازی اسلامی و ستاد راهبری ورزش گزارشی از فعالیت های خود، دغدغه ها و انتظاراتی که از مرکز دارند را ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha