• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400030805391
  • خبرنگار : 50228

یک کارشناس ورزشی:

تعطیلی استخرها مثل به اشتباه شستن خیابان‌ها در اوایل کرونا است

تعطیلی استخرها مثل به اشتباه شستن خیابان‌ها در اوایل کرونا است

ایسنا/خوزستان یک کارشناس ورزشی با بیان اینکه در فصل گرما با وجود تعطیلی استخرها احتمال افزایش آمار غرق شدگی در رودخانه ها و سواحل زیاد است، گفت: تعطیلی استخرها و قرار دادن آن ها در گروه ۳ شغلی، مثل به اشتباه شستن خیابان‌ها در اوایل دوران کرونا است.

امید جشان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هیچ دلیل علمی برای قرار دادن استخرها در گروه ۳ شغلی و تعطیلی استخرها وجود ندارد، اظهار کرد: این کار مثل شستن خیابان‌ها در اوایل دوران کرونا، اشتباه است. اکنون نیز به اشتباه و بی‌دلیل استخرها را تعطیل کرده اند.

وی بیان کرد: تحقیقات علمی ثابت کرده است که ویروس کرونا در آب استخرها که حاوی کلر است، زنده نمی‌ماند. محیط استخر هم به خاطر نوع متریال استفاده شده و سرامیک، از درب ورودی، لابی، کمدها، رختکن تا سالن استخر کاملا قابل شستشو و ضد عفونی است، ضمن این که محیط استخر نیز به مراتب از سایر اماکن ورزشی و تفریحی، بزرگتر و امکان فاصله‌گذاری به خوبی در آن میسر است اما متاسفانه همچنان بی‌دلیل ورزش شنا در گروه ورزش‌های پربرخورد قرار دارد.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: بیش از ۱۵ ماه است که استخرها تعطیل هستند که صنعت استخرداری و سرمایه‌گذاران این حوزه ورشکست شده‌اند. همچنین بیکاری بیش از ۲۰۰۰ مربی و منجی غریق در خوزستان، تبعات اجتماعی و انسانی در برداشته است.

وی با بیان اینکه در این فصل گرما با وجود تعطیلی استخرها احتمال افزایش آمار غرق شدگی در رودخانه ها و سواحل زیاد است، افزود: به نظر بنده ستاد ملی مبارزه با کرونا در تصمیم تعطیلی استخرها باید تجدید نظر کند. ضمن اینکه نقش فدراسیون‌های نجات غریق، شنا و پزشکی ورزشی نیز در ارائه راهکار و نظرات کارشناسی در ستاد ملی کرونا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و تصمیم‌سازی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

جشان‌زاده گفت: قاعدتا دولت و متولی مربوطه یعنی وزارت ورزش باید پاسخگوی ضرر و زیان استخرداران باشند، البته فقط تسهیلاتِ نه چندان موثر داده شد و هیچ اقدامی که قابل توجه باشد در راستای حمایت از استخرداران، مربیان و منجیان صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: منجیان غریق به عنوان قشر آسیب دیده و کسانی که ۱۶ ماه است صد درصد فعالیت‌شان تعطیل است باید شناسایی و حمایت شوند و در اولویت دریافت واکسن باشند.

این کارشناس ورزشی بیان کرد: ما در پساکرونا با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه خواهیم بود زیرا بسیاری از منجیان و مربیان در این ۱۶ ماه تعطیلی تغییر شغل داده‌اند.

وی گفت: بخشش اجاره، تمدید و ترمیم قراردادهای اجاره استخرها، تقسیط و تخفیف در  هزینه آب، برق و گاز استخرها و دریافت تسهیلات بدون سود بلندمدت نیز حداقل توقع استخرداران (به خصوص سرمایه‌گذاران حوزه ورزش‌های آبی) برای بازگشایی استخرها است چرا که رونق مجدد استخرها مستلزم گذشت زمان و عادی‌سازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha