• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400030805551
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

بهره گیری از مطب پزشک خانواده ارزان ترین روش درمان سرپایی است

بهره گیری از مطب پزشک خانواده ارزان ترین روش درمان سرپایی است

ایسنا/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در واقع علمی ترین روش درمان بیمه شدگان بهره گیری از مطب پزشک خانواده و همچنین ارزان ترین و به روزترین روش درمان سرپایی است.

دکتر"محمد جعفری" صبح امروز هشتم خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام ارجاع، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان باید در برنامه ششم توسعه اجرا می شد و بایستی در این زمینه بانک اطلاعات جامع همه ایرانیان در بیمه سلامت شکل بگیرد که این کار انجام شده و همه سازمان های حوزه سلامت موظف هستند همه اطلاعات را برای بیمه، در سامانه برخط ارسال کنند.

وی افزود: از سال ۸۴ پزشک خانواده در همه مناطق روستایی کشور به صورت رایگان آغاز شده و در حال حاضر بالغ بر ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور توسط ۶۰۰۰ نفر پزشک خانواده روستا درمان می شوند و بسته پنج گانه پزشک عمومی، دندانپزشک، خدمات مامایی، دارویی و پاراکلینیک را دریافت می کنند.

جعفری تصریح کرد: نقاط عشایری، روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در طرح پزشک خانواده روستا قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: از بهمن سال ۹۹ استان های کرمان، یزد، کردستان و چهار محال و بختیاری پایلوت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری شده اند و در حال حاضر پزشک خانواده برای کسانی که دارای دفترچه بیمه سلامت رایگان و ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند، انتخاب شده و این جمعیت به مطب های خصوصی پزشک عمومی منتسب شده اند.

وی افزود: ۱۱۵ نفر پزشک عمومی تا ابتدای خردادماه جاری در کل استان کرمان برای خدمت دهی به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت صندوق بیمه رایگان همگانی انتخاب شده و به این مطب ها به شکل سرانه ماهیانه پرداختی داریم.

جعفری اظهار کرد: اطلاع رسانی از طریق پیامک، نصب بنر در مراکز درمانی دولتی و تماس تلفنی توسط اپراتورهای بیمه سلامت برای اطلاع رسانی طرح پزشک خانواده شهری انجام شده و همچنین در زمان مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان یا ادارات بیمه به منظور تمدید اعتبار بیمه این مسئله به آنها اعلام می شود.

وی تصریح کرد: در واقع علمی ترین روش درمان بیمه شدگان بهره گیری از مطب پزشک خانواده و همچنین ارزان ترین و به روزترین روش درمان سرپایی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه همچنان کسانی که فاقد پوشش بیمه هستند، می توانند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار بگیرند، بیان کرد: دریافت بیمه سلامت همگانی بسته خدماتی شامل پزشک خانواده دارد و متقاضی در هنگام مراجعه، پزشک خانواده خود را انتخاب می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha