• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400030806074
  • خبرنگار : 50294

آزادی زندانیان سنندجی در روز ورزش‌های پهلوانی و باستانی

آزادی زندانیان سنندجی در روز ورزش‌های پهلوانی و باستانی

ایسنا/کردستان منش پهلوانی شکات، در روز ورزش‌های پهلوانی و باستانی زمینه ساز آزادی شش زندانی سنندجی شد.

مدیرکل زندان‌های سنندج همزمان با روز هشتم خرداد روزی که موسوم به روز منش پهلوانی است؛ اظهار کرد: با گذشت شکات و پرداخت بخشی از بدهی مددجویانی که سابقه زندان نداشتند و بدهکار مالی بودند با تقبل مبلغ ۲۵ میلیون تومان توسط خیرین، تعداد ۶ زندانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

 فتحی ضمن قدردانی از حضور اعضای هیئت ورزش‌های باستانی استان کردستان در این مراسم عنوان کرد: رفتار و اخلاق پهلوانی ریشه در تاریخ باستانی کشور عزیزمان ایران دارد، دستگیری از مستمندان و ضعفا  از خصلت‌های پهلوانانه مردم ایران از قدیم بوده و هست.

وی ادامه داد: برگزاری گلریزان که به منظور کمک به مددجویان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی هر ساله در ماه رمضان برپا میشود با تاسی از این آئین زورخانه‌ای است.

فتحی در ادامه با تاکید بر افتادگی در خدمت به خلق اظهار کرد: به فضل پروردگار یکتا و لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  زندانیان در زندان از شرایط مناسبی برخودارند و اصلاح پذیری آنها با تلاش مجموعه اقدامات فرهنگی و ورزشی به خوبی مهیا است.

وی ادامه داد: باید در دوران تحمل حبس مددجویان از خانواده‌های آن‌ها دستگیری شود و این همان منش پهلوانی در آئین باستانی کشورمان است که در گوشه گوشه ایران عزیزمان به خوبی جلوه‌گر است. 

پسندیده رئیس زندان مرکزی سنندج نیز در این مراسم ضمن قدردانی از شکات که با گذشت مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان زمینه آزادی ۶ زندانی را فراهم کردند، عنوان کرد: مبلغ بدهی این زندانیان ۶۰ میلیون تومان بود که با تلاش مددکاران و گذشت شکات پرونده  و همچنین کمک خیرین به مبلغ ۲۵ میلیون تومان این امکان فراهم شد که در روزی که موسوم به منش پلوانی است تعداد ۶ زندانی بدهکار مالی با حضور هیئت ورزش های باستانی استان  از زندان آزاد گردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha