• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031712031
  • خبرنگار : 50204

استان مرکزی بیش از یک میلیون واجد شرایط شرکت در انتخابات دارد

استان مرکزی بیش از یک میلیون واجد شرایط شرکت در انتخابات دارد

ایسنا/مرکزی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: امسال در انتخابات ۲۸ خرداد یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر از استان مرکزی می توانند در انتخابات شرکت کنند.

بهروز اکرمی روز دوشنبه ۱۷ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران تلاش لازم جهت برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم را، در پیش گرفته اند.

وی افزود: در سراسر استان پس از طی فرایندهای مختلف، در حال حاضر ۴۷۷۵ نفر کاندید شوراهای شهر روستایی و ۷۴۹ نفر کاندید شوراهای شهرها و ۴۳ نفر کاندید انتخابات میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: امسال در انتخابات ۲۸ خرداد یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر می توانند شرکت کنند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر رای اولی محسوب می‌شوند.

اکرمی ادامه داد: تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و روستا از ۲۰ خرداد تا ۲۶ خرداد به مدت یک هفته انجام خواهد شد و ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداهای شوراهای شهر و روستا اعمال می شود.

وی اضافه کرد: تا این لحظه هزار و ۱۸۸ شعبه اخذ رای در سراسر استان برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت شده که افزایش ۱۱ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است، همچنین شعب اخذ رای برای شوراهای شهر و روستا با ۶ درصد افزایش به ۱۵۱۷ شعبه رسیده است.

اکرمی اضافه کرد: تمامی اقلام انتخاباتی از ستاد انتخابات کشور تحویل گرفته شده که به شهرستان ها نیز ارسال خواهد شد، دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی نیز برای فرمانداران  و بخشداران ارسال شده است. امسال تجمعات تبلیغاتی به علت بیماری کرونا نخواهیم داشت و تقاضا داریم کاندیداها و طرفداران آنها این مهم را رعایت کنند تا جو انتخاباتی استان در چارچوب قانون تعریف شود و برخورد قانونی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمامی تمهیدات بهداشتی لازم برای شعب اخذ رای پیش بینی شده و جای هیچگونه نگرانی نیست و امیدواریم مردم با اطمینان خاطر در این انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha