• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400032316874
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صمت خبر داد

احیای ۲۰ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری

احیای ۲۰ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ واحد راکد صنعتی در استان احیا شد، گفت: احیای ۲۰ واحد صنعتی راکد دیگر در سال‌جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سجاد رستمی ۲۳ خردادماه با حضور در خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر، ۹۱۲ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: این تعداد واحد صنعتی در مجموع حدود ۱.۳ کل واحدهای صنعتی فعال کل کشور را تشکیل می‌دهد و همچنین ۱.۲ درصد میزان سرمایه‌گذاری کل کشور توسط این استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های در حال اجرا در چهارمحال و بختیاری ۱۹۵۰ مورد است، افزود: این تعداد طرح، ۲.۳۴ درصد طرح‌های در حال اجرای کشور را تشکیل می‌دهند و ۱.۶ اشتغال را به خود اختصاص خواهند داد، همچنین این طرح‌ها، ۲.۵ درصد میزان سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص میزان سرمایه‌گذاری در استان، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در سال ۹۹، نسبت به سه سال گذشته، بیش از ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرده است، از مجموع سرمایه‌گذاری در این استان در چند سال گذشته، ۶۱ درصد مربوط به سال ۹۹ و ۳۹ درصد مربوط به سه سال قبل از آن بوده است.

رستمی روند پیشرفت صنایع چهارمحال و بختیاری را مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: جمعیت استان، ۱.۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که صنایع استان، ۱.۳ درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ واحد راکد صنعتی در چهارمحال و بختیاری احیا شد، گفت: احیای ۲۰ واحد صنعتی راکد دیگر در سال‌جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سازمان صمت استان در سال‌جاری تفاهم‌نامه‌ای با برخی از صنایع کشور امضا کرده است، ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح برای سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شده است که بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده در معادن و صنایع سرمایه‌گذاری می‌شود

رستمی در خصوص وضعیت معادن چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: در گذشته از ۲۰۰ معدن موجود در این استان ۱۰۰ مورد آن فعال بود، در حال حاضر، ۱۶۸ معدن در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱۲ مورد فعال و ۵۶ مورد غیر فعال هستند.

وی افزود: ۱۳۴ معدن در چهارمحال و بختیاری سلب صلاحیت و به مزایده گذاشته شده‌اند، لازم به ذکر است که پتانسیل‌های معدنی زیادی در استان وجود دارد که به‌عنوان نمونه یک مورد در کنار روستای دورک اناری قرار دارد و اگر بخش خصوصی تمایل داشته باشد و به این مسئله ورود پیدا کند، این معدن می‌تواند برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha