• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400032417186
  • خبرنگار : 50311

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

هم قسم شدن اعضای ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری انتخاباتی سالم

هم قسم شدن اعضای ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری انتخاباتی سالم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای ستاد انتخابات این استان جهت تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم، ایمن، با رعایت امانت داری، بی طرفانه و بدون هرگونه جانبداری هم قسم شدند.

حسین کلانتری در نشست مشترک ستاد انتخابات استان و فرمانداران  اظهار داشت: فصل الخطاب ما قانون است و در اجرای قانون با هیچ کس تعارف نداریم.
وی در این نشست با اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران هم قسم شد و بر رعایت اصل بی طرفی و رعایت مر قانون تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست فرایند انتخابات را امانتی در دست مجریان و برگزار کنندگان دانست و بدون تعارف اظهار کرد: اگر کسی به هر دلیلی نمی تواند اصل بی طرفی را رعایت کند، با شجاعت اعلام کند و کنار برود و قول میدهم به دلیل شجاعتش وی را به صورت ویژه تشویق کنم.
کلانتری خواستار رصد و ارزیابی دقیق تمام شعب اخذ رای و نیازمندی های شعب از سوی بخشداران و ارائه گزارش آن به فرمانداران شد.
وی تصریح کرد: برای بررسی آخرین وضعیت امکانات و شرایط برگزاری انتخابات تا قبل از روز چهارشنبه نشستی با دستگاه های خدمات رسان، شهرداری ها و آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ساعت شروع اخذ رای ۷ صبح است، عنوان کرد: یک ساعت قبل از ۷ صبح همه دست اندرکاران و مجریان در شعب مستقر شوند و در موعد مقرر کار اخذ رای را آغاز کنند.
کلانتری بر نقش آموزش مسئولان فن آوری و اهمیت عملکرد آنها تاکید کرد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: بسته های بهداشتی از جمله شامل ژل و ماسک به اندازه کافی در اختیار تمامی شعب قرار می گیرد و نماینده های بهداشت نیز در این مکان ها مستقر هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها را از اولویت های مهم و اساسی خواند و بیان کرد: در تمامی شعب اخذ رای با دقت و نظارت دقیق علاوه بر رعایت فاصله گذاری همه شیوه نامه ها رعایت شود.
کلانتری با اشاره به اینکه در دور قبلی انتخابات ۹۲۰ شعبه پیش بینی شده بود، دامه داد: در این دور ۸۰ شعبه به شمار شعب اخذ رای در استان افزوده شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد: در راستای سیاست های نظام، برنامه های دولت تدبیر و امید و سیاست گذاری مسئولان وزیر کشور در استان توانستیم هماهنگ با ستاد انتخابات کشور امور را پیش ببریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولیت ما برگزاری انتخابات بر مبنای قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران است.
کلانتری افزود: مردم، نظام، دولت، رئیس جمهور، وزیر کشور و ستاد انتخابات از ما تضمین سلامت و تامین امنیت انتخابات را می خواهند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما برای فراهم کردن بستر برای مشارکت حداکثری و پر شور مردم در انتخابات است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب مبنا را برای ما تعریف کرده اند و آن این است که "میزان رای ملت است"، اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری "رای مثل ناموس" پس ناموس داری کنید و با بی طرفی می توان دل مردم را شاد کرد.
کلانتری عنوان کرد: باید اعتماد مردم به نظام را بیشتر کنیم و از رای آنها دفاع کنیم.
وی بر رعایت اصل بی طرفی، امانتداری و قانون مداری در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مراقب باشید در زمان قانونی و پس از مهلت قانونی تبلیغات تخلفی صورت نگیرد و دست در دست هم تلاش کنیم تا یک بار دیگر استان شاخص در مشارکت حداکثری باشیم.
احد جمالی، رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از سیاه نمایی برخی از افراد علیه دولت گلایه کرد و گفت: این رفتارها در پاسخ به خدمات دولت پسندیده نیست و بی انصافی است.
وی افزود: باتوجه به اینکه بیش ترین محل استقرار شعب اخذ رای را مدارس تشکیل می دهد می طلبد مسئولان آموزش و پرورش با جدیت زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات در این مکان ها را فراهم کنند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باتوجه به اینکه امکان دارد شرایط خاصی پیش بیاید یا به علت شیوع ویروس کرونا نیروهای رزرو در بخش های مختلف پیش بینی شود.
آذر صفایی نیا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار نیز از آماده سازی امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در استان خبر داد و عنوان کرد: انتظار می رود فرمانداران در حین برگزاری انتخابات مسئله کرونا را نیز مدیریت کنند.
به گزارش ایسنا، گفتنی است فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت شهرستان های حوزه استحفاظی خود نکاتی را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha