• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400032417853
  • خبرنگار : 50404

مهرعلیزاده:

تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص، نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد

تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص، نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد

ایسنا/خراسان رضوی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه نمی‌دهم افرادی که یاد گرفته‌اند به مردم زور بگویند، خارج از حدود خود حرفی بزنند چون تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد.

محسن مهرعلیزاده امروز در برنامه گفت‌وگو با مردم خراسان رضوی که از شبکه استانی پخش شد، با اشاره به برنامه‌های خود اظهار کرد: به سال‌های بین ۷۶ تا ۸۰ غبطه می‌خورم که 4 سال خدمت‌گذار مردم خراسان و پابوس امام رضا(ع) بودم. یادم نمی‌رود که از ساعت ۷ تا 23 در دفتر کار خود فعالیت می‌کردم و پس از آن برای زیارت، نیم ساعت به محضر امام رضا(ع) می‌رفتم و از ایشان مدد می‌خواستم تا بتوانم خدمت‌گذار خوبی برای مردم خراسان باشم. خدا را شکر می‌کنم که در آن 4 سال توفیق خدمت به مردم خراسان را داشتم، امام رضا(ع) به من کمک کرد و مردم همکاری کردند.

وی افزود: ایجاد ایران خودرو خراسان در دیزباد نیشابور و همچنین راه‌اندازی و توسعه معادن سنگان خواف و فولاد نیشابور را با همکاری مردم خراسان انجام دادیم و راه‌آهنی به طول ۷۸۰ کیلومتر بین مشهد تا بافق کشیدیم تا حق مشهد احیا شود و مسیر ترانزیت آسیای میانه تا بندرعباس را به نام خود داشته باشد. شهرک‌های صنعتی و تعدادی نیروگاه در خراسان ایجاد کردیم و جاده‌ای که بین مشهد تا قوچان تحت عنوان جاده مرگ نام داشت و باعث خستگی مردم و تصادف آن‌ها می‌شد را چندبانده کردیم. اولین اتوبان استان خراسان را تحت عنوان مشهد باغچه ایجاد کردیم و فقط با دعای خالص، همکاری و همدلی کامل مردم خراسان پیش رفتیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز هم در مشهد و استان خراسان رضوی کارهای بسیاری روی زمین مانده است. امروز باید برای اینکه بیش از این از آب‌های زیرزمینی استان استفاده نشود، خط لوله‌ای که بنده جزو مسئولان ایجاد آن بودم و اکنون از خلیج فارس کشیده شده و تا کرمان آمده، باید از دریای عمان و چابهار به استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی برسد.  آب مایه حیات است. به یاد دارم در دوره فعالیت خود در خراسان با فشاری که به وزارت نیرو آوردم، سد دوستی در مرز ترکمنستان را در اسرع وقت احداث کردم اما اکنون با سدهای بالادستی که در ترکمنستان ایجاد شده، تداوم ورود آب به ایران به خطر افتاده و به دلیل اینکه آب شرب مشهد از آن‌جا تامین می‌شود، این موضوع یک خطر قابل توجه است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: استعدادهای بسیاری در خراسان وجود دارد. اطلاع دارم که در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان 7860 واحد فعال صنعتی و معدنی وجود دارد؛ یک میلیون نفر اشتغال مستقیم در گردشگری، صنعتی و معدنی در اختیار این استان‌هاست و سالانه ۲۰ میلیون نفر مسافر و زائر حضرت امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند که ثروت و سرمایه بزرگی برای این خطه است. در این استان یک میلیون نفر نیز در زمینه کشاورزی اشتغال دارند و ۱۲ میلیون تُن محصولات زراعی و باغی سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را تولید می‌کنند. این موضوع به ما نشان می‌هد که باید با ایجاد صنایع تبدیلی از خام‌فروشی، به ‌ویژه در حوزه معدن و مواد معدنی، حذر کنیم.

وی ادامه داد: صف‌های کامیون که در سنگان خواف که دارای بهترین معادن سنگ کشور است، متوقف شده و در صف ایستادند تا برای چین مواد خام ببرند. این ضایعه مانند فشار و سوزنی به قلب هر فردی است که مسائل اقتصاد کشور را می‌داند. من با شرایطی که برای دولت آینده طراحی کرده‌ام، به تمام مسائل دقت داشته‌ام. ۱۱ میلیون نفر جمعیت سه استان خراسان است که ۳۵ درصد جمعیت آن کشاورز، روستایی و تولیدکننده هستند. این جمعیت دارای اهمیت بسیاری است. باید دام‌های چند قلوزا در این استان پرورش یابد؛ دام‌داری‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و حتی خانوادگی نیز لازم است در این استان‌ها راه‌اندازی شود؛ به نحوی که با اعطای وام‌های کوچک، در خانه‌ها به سبک قدیم دام‌داری ایجاد شود. البته به شرطی که پس از آن هم به فناوری پرورش دام توجه شود و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌ها عملی صورت گیرد تا بتوان از آن‌چه که داریم، به بهترین نحو استفاده کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایران گفت: همه شما قابل‌احترام هستید و همیشه در تاریخ بشریت افتخار آفریدید و تاریخ‌ساز شده‌اید. در دهه‌های اخیر غیرت و مردانگی شما در حفظ کیان، مرزها و تمامیت ارضی کشورمان و حریم دین‌مان ستودنی و قابل تقدیر بوده است. ۲۴۰ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم؛ اسارت و فشار را تحمل کردیم اما چه شیرین دست به دست هم دادیم و پشت تمام دنیا را که اراده کرده بود در جنگ تحمیلی پشت صدام بایستد را به خاک مالیدیم.

وی افزود: شرایط کشور اکنون شرایط خیلی مناسبی نیست. ایران ما کشوری است دارای مردمی با غیرت، با همت و خطه‌ای است با سابقه و تمدن بسیار ارزشمند ایرانی و اسلامی، برخوردار از جوانان برومند، عاقل، آگاه و منابع انسانی ارزشمند و فارغ‌التحصیلان بسیار خوب و باسواد، برخوردار از نسبت بالای جمعیت جوان و امکانات و منابع خدادادی مانند معادن، آب، زمین، هوا، مرز، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی اما متاسفانه آن‌چه که وجود نداشته، برنامه عملیاتی قابل عمل برای اداره کشور در دوران‌های مختلف بوده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ضمن اینکه به تمام دولت‌ها و زحماتی که با دلسوزی انجام داده‌اند، احترام می‌گذاریم اما امروز می‌بینم که حاصل کار پس ۴۲ سال این است که در بخش عظیمی از جامعه فقر، تنگ‌ستی، بیکاری، فاصله بسیار شدید بین درآمد و هزینه‌های خانوارها، شکاف اجتماعی بین مردم با مردم، مردم با دولت و کشمکش‌ها و نزاع‌های بی‌حاصل داخلی کار را به جایی رسانده‌ که اگر امروز تصمیم نگیریم به شکل جدی، به دور از تمام عیب‌ها، ناکارایی‌ها و ناکارآمدی‌ها یک دولت کاربلد و باغیرت که کاری که کار را می‌شناسد و با برنامه کار می‌کند و در استفاده از افراد به دنبال خویشاوندسالاری، گروه‌سالاری، حزب‌سالاری نیست و از هر فردی که در مسیر فکری آن قرار بگیرد، مخصوصا جوان‌ها و خانم‌ها، استفاده می‌کند را تشکیل ندهیم، مشکلات پابرجا خواهد ماند.

مهرعلیزاده با اشاره به سوابق خود تصریح کرد: من به عنوان فردی که ۴۲ سال در کشور، در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، برنامه‌ریزی بانکی و پولی، با یک سابقه مهندسی، دکتری مدیریت مالی، دانش‌آموختگی مهندسی اقتصاد در سطح دکتری و فعالیت‌های اجرایی مانند مدیریت استانداری خراسان بزرگ، منطقه آزاد کیش، سازمان انرژی اتمی، ایجاد دوباره نیروگاه اتمی بوشهر، با آشنایی به تمام مسائل اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، توسعه‌ای، عقد قرارداد، مذاکره و با تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی، فعالیت داشته، با یک برنامه برای خدمت‌گذاری آمده‌ام‌. برنامه من برنامه اقتصاد، اجتماعی است و برنامه‌ای است که اجازه فعالیت اقتصادی و رقابت را می‌دهد؛ در عین حال اجازه نمی‌دهد که قشر ضعیف جامعه زیر چرخ‌های اقتصادی له شوند و از مردم حمایت می‌کند. حتی با پرداخت 5 برابری یارانه‌ها که قول آن را داده‌ام و منابعش را دیده‌ام و با جلوگیری از کسری‌های بودجه، ایجاد رقابت، راه‌اندازی تولید و ایجاد اشتغال می‌توان این کشور را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: دولت من دولت زندگی است؛ ادامه دولت اصلاحات و دولت سوم اصلاحات است. دولتی که در زمان فعالیتش در دنیا مایه افتخار بود؛ پاسپورتمان اعتبار داشت؛ تورم و گرانی کنترل شده بود؛ ریال در مقابل دلار ارزش ثابت ۸۰۰ تومان برای ۷ سال را حفظ کرد و نشاط اجتماعی و مراودات بسیار مطلوب بین مردم با خودشان و بین مردم با کشورهای دیگر شکل گرفته بود. من به عنوان معاون دولت اصلاحات، استاندار خراسان بزرگ در آن دولت و با سابقه طولانی ۴۲ ساله در زمینه‌های مختلف صنعتی، بانکی، پولی و مدیریت‌های کلان آمده‌ام که همان راه دولت اصلاحات را برای جوانان امروز دوباره احیا کنم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نمی‌خواهم در کشور، فردی حرف زور بشنود؛ یا اینکه کسی به خود اجازه دهد که زور بگوید؛ عقاید خود را به مردم تحمیل کند. نمی‌خواهم تمامیت‌خواهی در کشور باقی بماند و ادامه پیدا کند. برای رسیدن به این اهداف باید با مردم شفاف باشیم، در اختیار مردم باشیم و فساد را ریشه کن کنیم‌. لازم است در کشور قانون حاکم شود و مردم حاکم باشند. تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد. مردم زندگی آبرومند برازنده ایرانی می‌خواهند و ایرانیان شایسته زندگی برازنده ایرانی هستند. اسم دولت من دولت زندگی است و زندگی متعلق به جوانان، آقایان، بانوان، اقوام، ادیان، مذاهب و سنن مختلف است. این مقطع، مقطع حساس تغییر در تاریخ است و اگر به شکلی که من عرض کردم تغییر کند، برازنده ایرانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha