• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400032820653
  • خبرنگار : 50160

/انتخابات ۱۴۰۰/

مشارکت حداکثری؛ حفظ اقتدار ملی

مشارکت حداکثری؛ حفظ اقتدار ملی

ایسنا/زنجان به یقین استواری و پایداری نظام مقدس ایران پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مدیون حضور پرشور، آگاهانه و ‏همیشگی مردم در همه عرصه‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا، حضور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توانست لحظاتی زیبا و ماندگار برای خود و این کشور رقم بزند. ‏ولی در این میان حضور آگاهانه و همه‌جانبه ملت ایران در دوازده دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حرکتی بزرگ بوده که توانسته ‏است بیش از چهار دهه ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران را تضمین کند.

مردم استان زنجان از ساعت ۷ صبح امروز (۲۸ خردادماه) هم‌زمان با سراسر کشور به پای صندوق‌های رأی آمدند تا به همه دنیا ثابت کنند که این حضور حداکثری چیزی جز پایمردی ۴۲ ساله و بهره‌مندی از حق طبیعی نیست؛ حقی که بی‌شک حاصل جان‌فشانی شهدا در میدان جنگ سخت و استقامت ملت ایران در جنگ‌ نرم امروز است.

زنجانی‌ها امروز به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند تا همانند روزهای آغازین انقلاب و دوران هشت سال دفاع‌مقدس، حضور خود را در صحنه به اثبات برسانند و حمایت همه جانبه‌شان را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام دارند؛ چراکه معتقدند و به این درک سیاسی رسیده‌اند که این حضور می‌تواند پایه‌های دموکراسی در ایران اسلامی را مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از گذشته کند.

بی‌شک، حضور در انتخابات، اهمیت دادن به سرنوشت کشور است و برگزاری قانونی و سالم چنان که رویه چند دهه گذشته بوده است، همراه با مشارکت همه مردم موجب اعتماد به نفس در مردم و مسئولان برای حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت خواهد شد.

انتخابات سرمایه اجتماعی عظیمی خلق می‌کند و اگر بر روال صحیح و قانونی خود برگزار شود، اقتدار، صلابت و همبستگی خاصی ایجاد می‌کند که موجب یاس و ناامیدی دشمنان نظام خواهد شد.

از جمعیت یک میلیون و ۵۶ هزار نفری استان زنجان، امروز بیش از ۸۲۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن و حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در این حماسه ناب سیاسی هستند. امروز علاوه بر ۴ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوی که سهم همه مردم ایران برای انتخاب اصلح‌ترین فرد برای حضور در ساختمان پاستور است، مردم دیار غواصان دریادل قرار است از بین ۴۸۵۰ نفر نامزد شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز واجدین شرایط را با رأی خود برگزینند.

امروز مردم استان زنجان رأی خود را در ۱۰۶۳ شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت تا سرنوشت‌شان را همانند ۴۲ سال گذشته، به دست خودشان رقم بزنند. از ۸۲۰ هزار نفر واجدین شرایط در استان نیز ۱۳ هزار رأی‌اولی هستند که برای اولین‌بار این حضور حماسی را تجربه می‌کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha