• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400033023008
  • خبرنگار : 50167

درخواست دستیاران رشته‌های بالینی در استان زنجان؛

آزمون ارتقا و گواهی‌نامه دستیاری را لغو کنید

آزمون ارتقا و گواهی‌نامه دستیاری را لغو کنید

ایسنا/زنجان عضو شورای صنفی دستیاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دستیاران رشته‌های تخصصی بالینی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خواستار لغو آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاری هستند.

سمیرا جلالی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با درخواست لغو آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه دستیاری، اظهار کرد: دستیاران رشته‌های تخصصی بالینی حدود یک سال و نیم است که بر حسب احساس وظیفه، دلسوزی و اجبار برای بیماران خود، سایت‌های کرونا را پوشش دادند و خود و خانواده‌های‌شان درگیر بیماری کرونا شده‌اند و برخی از آنان نیز در بخش آی‌.سی‌.یو بستری شده و جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه دستیاران رشته‌های تخصصی بالینی، ساعات زیادی را در بخش‌های کرونا با شیفت‌های سنگین گذرانده‌اند، افزود: با توجه به فشردگی و حجم بالای کاری در دوران کنونی کرونا، آنان امکان رسیدگی به برخی امور روتین آموزشی خود را نداشته‌ و نمی‌توانند برای آزمونی مانند آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه به صورت متمرکز، زمانی برای مطالعه پیدا کنند.

این مسئول با بیان اینکه دستیاران رشته‌های تخصصی بالینی خواستار لغو آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه دستیاری هستند، تصریح کرد: پارسال پس از گذشت چهار ماه از شیوع کرونا، آزمون مذکور بدون اعلام اینکه ارتقای سال گذشته مشروط به برگزاری آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه دستیاری دو سال با ۵ نمره بالاتر خواهد بود، لغو شد و تنها یک امتحان گواهی‌نامه و برد از رزیدنت‌های سال چهار در شهریورماه گرفته شد.

عضو شورای صنفی دستیاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه امسال آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه دستیاری، سراسری بوده و توسط کل بوردمن‌های ایران طراحی شده است، گفت: درخواست می‌شود در صورتی که امکان برگزار نکردن آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه دستیاری سراسری نبود، نمره آزمون به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی واگذار شود.

جلالی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه دستیاری دانشجویان دندان‌پزشکی علی‌رغم اینکه هیچ‌گونه مشکلی در خصوص کرونا و شیفت کرونا نداشتند، لغو شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود شیفت‌های سنگین کرونا و گذراندن پیک‌های کرونا بدون استراحت، آزمون ارتقاء و گواهی‌نامه دستیاری پزشکی لغو نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha