• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040201357
  • منبع : نمایندگی همدان

شهیدان عملیات رمضان، مظلوم‌ترین شهدا هستند

شهیدان عملیات رمضان، مظلوم‌ترین شهدا هستند

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و برادر شهید علیرضا حاجی بابایی گفت: اولین خبر شهادت علیرضا را سردار شهید همدانی به من داد.

حمیدرضا حاجی بابایی چهارشنبه ۲تیرماه در مراسم تجلیل از خانواده سردار شهید علیرضا حاجی بابائی، شهید شخص استان همدان، اظهار کرد:  از سال ۱۳۶۱ تا کنون که ۳۹ سال از شهادت علیرضا می‌‍گذرد یادواره‌ای نگرفتیم تا دیگران تصور نکنند  کاسبی باز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سردار شهید همدانی عاشق علیرضا بود، تصریح کرد: نامه سردار شهید همدانی گویای این است که در این استان چهار نفر بودند که عاشقانه برای وطن تلاش کرده است.عملیات رمضان یکی از سخت‌ترین عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس بود که به فرماندهی چهار نفر انجام شد.

وی ادامه داد: علیرضا عاشق شهادت بود و به هدفش رسید همچنین سردار شهید همدانی که از نزدیکان به علیرضا بود هنگامی که بر روی تانک سوار شده بود به یاد علیرضا آرزوی شهادت کرده بود و بعد از چهلم وی این فیلم به نمایش گذاشته شد چرا که سردار شهید همدانی قبل از شهادت بر عدم پخش کردن این فیلم تأکید داشتند.

حاجی بابایی تصریح کرد: حبیب مظاهری مالک اشتر سپاه همدان است چرا که حبیب در عملیات آزادی خرمشهر ترکش خورد و وی از شجاع‌ترین‌ها بود که بدون علیرضا نمی‌توانست زندگی کند.

این برادر شهید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سردار شهید سلیمانی  نزدیک‌ترین معرکه به معرکه‌های کربلا را عملیات رمضان می‌دانست و هیچ عملیاتی به‌اندازه عملیات رمضان به معارک کربلا نزدیک نیست.

وی ادامه داد: از شاگردان بلافصل و نزدیک‌ترین افراد به شهید علیرضاحاجی بابایی، شهید دلاوری، شهید حاج جعفر مظاهری و شهید علئی بودند که در این عملیات به شهادت رسیدند.

حاجی بابایی با بیان اینکه در این عملیات سه محور  وجود داشت که در یک محور آن شهید علیرضا عهده ‌دار بود و ۶۲ نفر به شهادت رسیدند، یادآور شد: اگر این ۶۲ نفر زنده بودند در حال حاضر وزیر و وکیل بودند و جایگاه علمی بالایی داشتند چرا که این افراد از هوش بالایی برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه در گردان شهید علیرضا یک نفر منافق حضور داشت که خود را فردی متدین و با ایمان جلوه می‌دادو عملیات را به دشمن اطلاع داد، بنابراین ۶۲ نفر به شهادت رسیدند، گفت: شهید همدانی در سوریه شهید شد و از چهار نفر گردانی که با یکدیگر بودند تنها یک نفر مانده  و آن آقای شادمانی است.

برادر شهید حاجی بابایی با بیان اینکه به نویسنده کتاب حاج جلال  تأکید کردم که از ۱۰۰ مورد گفته‌های من یک مورد نوشته شود، ادامه داد: ۲۵ خرداد سال ۱۳۹۷  مصادف با عید فطر که نماز به پا می‌خواستیم  بین من  و آقای خاتمی سردار شهید سلیمانی نشسته بود  که سردار شهید سلیمانی به علت دو کار در آنجا از من تشکر کرد و گفت هر دو تصمیم انجام شده قابل تقدیر است.

وی افزود: ۳۷ سال از عملیات رمضان می‌گذشت که برای عملیات رمضان با ۷۰۰ شهید و جانباز کسی یادواره‌ای برای آنها نگرفته بود و فکری نشده بود و این مظلومیت شهدای این عملیات را نشان می‌دهد که پیرو پیگیری سردار شهید سلیمانی یادواره شهدای عملیات رمضان برای اولین بار در همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سردار شیهد سلیمانی تماس گرفتند و در عملیات حضور داشتند و گفتند نمی‌توانم شرکت کنم، بنابراین برنامه را با حضور وی در پنجم مردادماه برگزار کردیم،یادآور شد: همدانی وقتی در همدان بود من احساس یک سر سوزن خستگی نمی‌کردم و امنیت کامل داشتم و در همدان احساس خلاء نمی‌کردم و تصور داشتم به کوه تکیه دارم.

این برادر شهید به سال ۱۳۸۳ همزمان با سفر  رهبر معظم انقلاب به همدان اشاره کرد و گفت: آقای وحید، معاون ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب گفتند آقا با شما کار دارد  و هنگامی که نزد ایشان رفتم فرمودند: من می‌خواهم پدر و مادرت را ببینم و آن موقع در مجلس ششم در حال خدمت بودم  که به شوخی به مقام معظم رهبری گفتم چشم، اما ما راه‌آهن می‌خواهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha