• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400042719849

/هفته ازدواج/

ازدواج، مجموعه ای از دانش ها است که باید به جامعه منتقل شود

ازدواج، مجموعه ای از دانش ها است که باید به جامعه منتقل شود

ایسنا/قم روان شناس بالینی خانواده بیان کرد: روان شناس بالینی گفت: باید مجموعه ای از دانش، آگاهی و توصیه در خصوص مدیریت این روابط به جامعه تزریق شود.

مرجان انصاری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص روابط پیش از ازدواج، بیان کرد: ازدواج یکی از۵ تصمیم مهم زندگیست که جهت کلی زندگی را به سمت مثبت یا منفی تغییر می دهد.

روان شناس خانواده با اشاره به اینکه بحث ازدواج یک مقوله کاملا تخصصی است، افزود: هر بعد ازدواج باید به صورت تخصصی و کمال گرایانه در جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در خصوص روابط پیش از ازدواج، تصریح کرد: این روابط در جامعه ما اساسا یک تابوی فرهنگی است، در حالیکه با توجه به شرایط فرهنگی جهان و دیدگاه امروزی جوانان، ممنوعیت این روابط امری غیرقابل اجتناب است.

انصاری با ذکر این مهم که زوجین قبل از ازدواج باید نسبت به یکدیگر شناخت های لازم را داشته باشند، عنوان کرد: باتوجه به اجتماعی بودن جوانان امروزی، باید در خصوص نحوه این ارتباطات، گفتمان هایی در جامعه شکل بگیرد.

روان شناس بالینی گفت: باید مجموعه ای از دانش، آگاهی و توصیه در خصوص مدیریت این روابط به جامعه تزریق شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه لازم است افراد پیش از ازدواج در سه حوزه مهارت آموزی، مهارت ورزی و هدایت به سمت نتیجه مطلوب، آموزش های لازم را فراگیرند، ادامه داد: افراد قبل از اینکه وارد روابط منتهی به ازدواج شوند، باید آموزش هایی از قبیل خودشناسی و هوش هیجانی را بیاموزند.

انصاری اظهار کرد: بدیهی است که برای دستیابی به یک ازدواج موفق، روابط سالم قبل از ازدواج در قالب شناخت یکدیگر و مهارت ورزی صورت گیرد.

روان شناس خانواده بیان کرد: در هر فضای سالم اجتماعی مانند دانشگاه ها، سمینارها، محافل ادبی، علمی و غیره انتظار می رود حایمان اجتماعی، مهارت های لازم را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی ضمن گلایه از ایجاد محدودیت های فرهنگی برای ازدواج جوانان، خاطر نشان کرد: متاسفانه رابطه یا شناخت افراد قبل از ازدواج از یکدیگر در فرهنگ عمومی یک عمل ضدهنجار تلقی می شود که همین امر سبب دل زدگی افراد از تشکیل خانواده می شود.

انصاری اظهار کرد: روابط پیش از ازدواج با همراهی آگاهی و فراهم کردن یک بستر مناسب برای کسب تجربه های عاطفی و اجتماعی سالم قطعا یک فرصت مناسب برای دستیابی به ازدواج موفق، خواهد بود.

روان شناس بالینی خانواده در پایان یادآور شد: باید باورها در خصوص سبک ازدواج در فرهنگ امروزی تغییر کند تا شاهد افزایش ازدواج های موفق در جامعه باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha