• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042820329
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرجهادکشاورزی تویسرکان:

فرآوری گردوی تویسرکان درآمدزایی عمومی در این بخش را مضاعف می‌کند

فرآوری گردوی تویسرکان درآمدزایی عمومی در این بخش را مضاعف می‌کند

ایسنا/همدان مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: فرآوری گردو و پرهیز از خام فروشی، ارزش افزوده و درآمدزایی عمومی از گردوی تویسرکان را متحول و چندین برابر می‌کند.

مسعود اکبری در گفت‌و گو با ایسنا، افزود: بازار گردوی تویسرکان هر سال میلیاردها تومان چرخش مالی دارد و این در شرایطی است که عمده گردوهای تولید شده در باغ‌های این شهرستان خام‌فروشی می‌شوند.
وی بیان کرد: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی گردوی تویسرکان در سال‌های گذشته آن‌چنان که باید و شاید رقم نخورده و همین امر موجب محقق نشدن بهره‌وری حداکثری از ظرفیت اقتصادی این محصول در شهرستان شده است.

اکبری با بیان اینکه معیشت و درآمدزایی اقتصادی بیش از ۷۰ درصد مردم شهرستان تویسرکان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به محصول گردوی شهرستان وابسته است، تأکید کرد: باید تولید محصولات حاصل از فرآوری گردو مانند ترشی گردو، کلوچه‌های گردویی، پنیر گردویی و مواردی از این دست در تویسرکان راه‌اندازی شوند و فعالیت‌های گردوکاران این شهرستان مختص به خام‌فروشی گردو نباشد.

وی کمبود صنایع بسته‌بندی سازماندهی شده برای عرضه گردوی تویسرکان در بازارهای داخلی و حتی بین‌المللی را از دیگر امور مغفول مانده در حوزه ارتقاء سطح درآمدزایی از طریق گردوی تویسرکان دانست و  خاطرنشان کرد: گرچه اقدامات جسته و گریخته‌ای در این زمینه صورت گرفته اما آن‌چنان که باید مفید و کافی نبوده‌اند.

اکبری به اثرات مثبت و قابل توجه ایجاد زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده و باغ مادری گردو در تویسرکان به عنوان بزرگترین نهالستان گردوی غرب آسیا اشاره کرد و افزود: ایجاد این باغ مادری، جایگاه تویسرکان به‌عنوان پایتخت گردوی ایران را تثبیت کرده و افزایش سطح درآمدزایی عمومی از محل فروش گردو نیز با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری گردو تثبیت می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از شش هزار و ۲۰۰ هکتار باغات گردو و تولید محصول گردویی با سطح مرغوبیتی در حد استانداردهای بازارهای بین المللی و تولید سالانه بیش از ۱۷ هزار تن گردو، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha