• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400042921418
  • خبرنگار : 50177

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان:

بیشترین متوفیان کرونا ویروس لرستان دارای بیماری زمینه‌ای بودند

 بیشترین متوفیان کرونا ویروس لرستان دارای بیماری زمینه‌ای بودند

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: بیشترین متوفیان در استان دارای بیماری زمینه‌ای همچون فشارخون، بیماران قلبی عروقی بودند.

سردار مرتضی کشکولی امروز ۲۹ تیرماه در سی‌وهشتمین آیین پویش و سلامت که با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت در سالن سپهر بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا ویروس در لرستان برای خدمات دهی به مردم همگام با دانشگاه‌علوم پزشکی لرستان ورود پیدا کردیم.

وی از تحلیل روزانه وضعیت کرونا توسط سپاه لرستان خبر داد و گفت: در کنار دانشگاه علوم پزشکی لرستان طرح شهید سلیمانی را در استان اجرایی شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: در بیمارستان‌هایی که تجهیزات وجود داشت تعداد متوفیان کمتر و در بیمارستان‌های فاقد تجهیزات و یا با تجهیزات کمتر تعداد متوفیان بیشتر بود.

کشکولی با بیان اینکه بیشترین متوفیان در لرستان دارای بیماری زمینه‌ای همچون  فشارخون، بیماران قلبی عروقی و غیره بودند، بیان کرد: ۳۲.۳ درصد افراد متوفی دارای فشارخون، ۲۱.۵ درصد دیابتی و ... بودند.

وی عنوان کرد: نیاز است وزارت بهداشت برای واکسیناسیون افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و سن آنها کمتر از ۶۰ سال است تمهیدات ویژه‌ای در نظر گیرد تا درصد متوفیان استان کاهش پیدا کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از طراحی سیستم واکسیناسیون سواره و خودرویی توسط سپاه در استان خبر داد و یادآور شد: این طراحی برای افرادی است که برای تزریق واکسن ترس دارند که به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

کشکولی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوه بیماری اجازه ندادیم یک متوفی بدون غسل خاکسپاری شود وحمایت‌های همه جانبه را از دانشگاه علوم پزشکی استان تا ریشه‌کنی این بیماری دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha