• پنجشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400043122331
  • منبع : نمایندگی گیلان

با حضور نوبخت و علی عسکری؛

چند طرح بزرگ استودیویی و فنی در صدا و سیمای مرکز گیلان افتتاح شد

چند طرح بزرگ استودیویی و فنی در صدا و سیمای مرکز گیلان افتتاح شد

ایسنا/گیلان چندین طرح بزرگ استودیویی، فنی و رفاهی با حضور روسای سازمان صداوسیما و برنامه و بودجه در صداوسیمای مرکز گیلان افتتاح شد.

محمدباقر باقرزاده در آیین افتتاح هفت طرح فنی صدا و سیمای مرکز استان گیلان، با بیان اینکه رسانه استانی بازوی توانمند توسعه گیلان است افزود: رسانه استانی رسانه انقلاب است که تلاش می‌کند نماینده فرهنگ و داشته‌های فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای توانمندی‌های مختلفی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است خاطرنشان کرد: مسئولان و دست اندرکاران رسانه استانی تمام تلاش خود را می‌کنند این توانمندی‌ها را در ایران، منطقه و جهان انعکاس دهند.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان، این سازمان را مرکز کار و تلاش و رقابت در کار و رفاقت دانست و عنوان کرد: این مرکز از نخستین مراکز استانی رسانه ملی است که به زودی برنامه‌های آن با سامانه پیشرفته و نوین اچ.دی پخش خواهد شد.

باقرزاده ادامه داد: برای تامین اعتبارات این کار خواهان دستور و توجه ویژه رئیس رسانه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آخرین ارزیابی‌ها انجام شده طی ماه گذشته، صداوسیمای مرکز گیلان جزو استان‌های برتر در بین مراکز استانی است گفت: معاونت سیما رسانه استانی، جزو سه استان برتر، معاونت صدا جزو چهار استان برتر و همچنین خبر رادیو معاونت خبر، حائز رتبه اول شد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان، با بیان اینکه امروز ساخت دو سریال فاخر تحت عناوین «سوجان» و «ابر می‌بارد» با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان برنامه بودجه در صدا و سیمای مرکز گیلان آغاز می‌شود افزود: سریال «سوجان» نخستین سریال ۳۰۰ قسمتی است که در مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود و اقدام بزرگ و منحصر به فردی در فرآیند سریال سازی مراکز استانی صداوسیما بوده و نشان از توانمندی هنری و فنی این مراکز در تولید آثار نمایشی فاخر است.

وی گفت: سریال «سوجان» طرح بزرگی است که در چند فصل تولید خواهد شد و فصل نخست این سریال در ۶۳ قسمت با نویسندگی فریدون حسن پور، تهیه کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسین تبریزی به روی آنتن خواهد رفت.

باقرزاده یادآور شد: داستان این سریال که با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته خواهد شد، قصه زندگی سوجان، دختری گیلانی، از دوره نوجوانی، جوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در خلال مرور داستان زندگی سوجان، بخش های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان افزود: برای ساخت فصل نخست سریال سوجان، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن از منابع استانی و ۵۰ درصد دیگر آن از منابع متمرکز سازمان صدا و سیما تامین خواهد شد.

وی همچنین از آغاز ساخت سریال «ابر می‌بارد» با حضور روسای سازمان‌های صدا و سیما و برنامه و بودجه خبر داد و خاطرنشان کرد: سریال «ابر می‌بارد» نخستین سریال اختصاصی سازمان صدا و سیما با موضوع بیماری کروناست که توسط صدا و سیمای مرکز گیلان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ساخته خواهد شد.

باقرزاده اضافه کرد: این سریال ۱۸ قسمتی به نویسندگی مهدی بهپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا معینی است و زندگی «پریسا» پرستار یکی از بیمارستان‌های رشت را روایت می‌کند که در نخستین ماه‌های شیوع ویروس کرونا با فوت مادربزرگش بر اثر کرونا و به هم خوردن نامزدی اش، درگیر مشکلاتی می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه برای ساخت سریال «ابر می‌بارد» ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است، تاکید کرد: در این سریال سعی شده است تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همه گروه‌ها و نهادهای درگیر در مهار بحران کرونا خصوصا شهدای سلامت و نیز گروه‌های جهادی به تصویر کشیده شود.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر رئیس رسانه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان، یک استودیوی پخش و یک استودیوی تولید تلویزیونی، سه استودیوی تولید و یک استودیوی پخش رادیو، دکور جدید استودیوی خبر، نودال جدید سیما، اتوماسیون جدید سیما، آرشیو و واحد سیار اچ.دی و تجهیز کامل بلوک بی ساختمان جدید صدا و سیمای مرکز گیلان با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

همزمان با افتتاح طرح‌های بزرگ استودیویی و فنی صدا و سیمای مرکز گیلان، سالن ورزشی صدا و سیمای مرکز گیلان که مجهزترین سالن بدنسازی بین مراکز ۳۳گانه صدا و سیماست و همچنین زمین ورزشی صدا و سیمای مرکز گیلان، طرح محوطه سازی ساختمان جدید مرکز و طرح انتقال کامل معاونت‌ها و آرشیو مرکز به ساختمان جدید نیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha