• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400050604340

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد

تلاش برای رساندن تزریق روزانه واکسن در گلستان به ۲۰ هزار دُز

تلاش برای رساندن تزریق روزانه واکسن در گلستان به ۲۰ هزار دُز

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۱۱ هزار دُز واکسن کرونا به مردم استان تزریق می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم با افزایش مراکز تجمیعی، تزریق روزانه واکسن را به ۲۰ هزار دُز برسانیم.

عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با روند فزاینده شیوع کرونا در استان، مراکز درمانی و مطب پزشکان مملو از بیماران کرونایی شده است. آمار مراکز سی تی اسکن سطح استان نشان می‌دهد که بالغ‌بر ۷۰ درصد بیماران مراجعه کننده، دارای بیماری کرونا هستند.

وی بیان کرد: ازدحام جمعیت در این مراکز، خدمات‌رسانی به مردم را با مشکل روبه‌رو کرده و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنم.

فاضل با اشاره به اینکه روازنه به طور متوسط ۳۲۰ بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌ها داریم، افزود: در حال حاضر ۱۳۹۵ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داریم و به بیش از ۹۳۰ بیمار نیز به صورت سرپایی خدمت ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه شرایط کرونایی استان، بحرانی است، گفت: اگر یک هفته دیگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند، شاید با کمبود تخت بستری، اکسیژن و کیت تشخیص روبه‌رو شویم.

فاضل بیان خاطرنشان کرد: طی دو سه روز گذشته کمبود کیت تشخیص کرونا در سطح استان وجود داشته و برای حل این مشکل، اقدام به خرید مقدار بسیار زیادی کیت کردیم.

وی گفت: در شرایط امروز هر کسی که دارای علائم کرونا از قبیل آبریزش بینی، گلودرد، تب و لرز و... است، باید مبنا را بر بیماری کرونا بگذارد و خود را قرنطینه و اقدامات دیگر را پیگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون، در حال حاضر تمامی نیروهای مراکز بهداشت در استان، تمرکزشان را بر روی واکسیناسیون و غربالگری بیماران کرونایی گذاشته‌اند.

فاضل تصریح کرد: در حال حاضر در مراکز واکسیناسیون روستایی به‌ تمامی افراد مراجعه‌کننده بالای ۵۰ سال واکسن تزریق می‌شود. در برخی شهرها نیز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیروز تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر گرگان از ۳ به ۶ مرکز افزایش یافت. علاوه بر این در ۸ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در شهرستان گرگان نیز واکسیناسیون آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۲ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: با توجه به افزایش مراکز تجمعی، سرعت تزریق واکسن از شنبه بیشتر خواهد شد. تلاش داریم به عدد ایده آل تزریق ۲۰ هزار دُز واکسن در روز برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha