• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400051107101
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

جهاددانشگاهی برای تحقق اهداف نیازمند حمایت است

جهاددانشگاهی برای تحقق اهداف نیازمند حمایت است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات مالی و اعتباری جهاددانشگاهی به‌واسطه دولت و مجلس حل شود، قطعا این پتانسیل در این مجموعه وجود دارد که بتواند در راستای حل مشکلات موجود در کشور گام‌های اساسی بردارد .

قدرت‌الله حمزه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: این نهاد انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت تا برای ارتباط بین علم، دانشگاه و صنعت همانند یک پُل عمل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی برای رسیدن به اهداف تعیین شده از ظرفیت اندیشمندان و پژوهشگران برتر کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کرده است و همچنین اقدامات بسیار خوبی را در حوزه‌های پژوهشی و چاپ مقالات علمی از این نهاد انقلابی شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید به معنای واقعی و جهادی برای حل مشکلات در کشور گام بردارد، عنوان کرد: کشور ایران از 100 سال گذشته به لحاظ علمی عقب نگه داشته شد و در حال حاضر نیز عقب‌ماندگی‌های بسیاری در کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد، جهاد دانشگاهی برای جبران عقب‌ماندگی‌های علمی در کشور شکل گرفته است و باید در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار بگیرد.

حمزه افزود: در برخی از حوزه‌ها کشور متولیان عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، انتظار می‌رود در حوزه‌هایی که مردم نیازمند اقدامات جهادداشگاهی هستند، این نهاد وارد عمل شود و گره‌های کور را بگشاید و مشکلات موجود در کشور را حل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث اشتغال یکی از معضلات اصلی در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر موضوعات پژوهشی در این حوزه می‌تواند وارد عمل شود و در راستای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال نیز گام بردارد.

وی با بیان اینکه تقویت جهاددانشگاهی برای دستیابی به موفقیت در حوزه‌های پژوهشی و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده نیازمند بودجه است، عنوان کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید برای حمایت و تقویت این نهاد انقلابی اعتبار لازم را اختصاص دهند.

حمزه اضافه کرد: اگر مشکلات مالی و اعتباری جهاددانشگاهی به‌واسطه دولت و مجلس حل شود، قطعا این پتانسیل در این مجموعه وجود دارد که بتواند در راستای حل مشکلات موجود در کشور گام‌های اساسی بردارد و همچنین پژوهشگران این نهاد می‌توانند در حوزه‌های مختلف بدرخشند و جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی حمایت از مجموعه جهاددانشگاهی را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha