• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400051107322
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد:

افزایش صد درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در اردبیل

افزایش صد درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان کشف کالاهای قاچاق در یک سال اخیر بیش از صد درصد افزایش یافته است.

رامین صادقی ۱۱ مرداد در نشست اعضای کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهار تورم در جامعه و افزایش قدرت خرید مردم مبارزه بی‌امان با کالاهای قاچاق در سطح بازار است که این موضوع علاوه بر کاستن از التهابات اقتصادی، سلامت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی جامعه را نیز به همراه دارد.

وی به عمده کالاهای قاچاق در سطح ملی اشاره کرد و گفت: لوازم یدکی، لوازم آرایشی بهداشتی،‌ لوازم خانگی،‌ پوشاک، دخانیات و موبایل از جمله این کالاهاست که در استان اردبیل نیز به همین نسبت گروه کالایی صوتی و تصویری، موبایل و لوازم خانگی از بیشترین فراوانی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان کشف لوازم خانگی قاچاق را با رشد ۲۶ درصدی یادآور شد و تصریح کرد: تعداد کشف لوازم صوتی، تصویری و موبایل قاچاق نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

صادقی قاچاق کالا و ارز را یکی از مؤلفه‌های نابسامانی اقتصاد هر کشور و زمین‌گیر شدن تولید داخلی اعلام کرد و افزود: عرضه و تقاضا، تورم و کالاهای با کشش بالا از موضوعات و محورهای اقتصاد هر جامعه محسوب می‌شود و زمانی که کشش بازار در راستای کالاهایی باشد که در سطح عرضه با مشکل کمبود مواجه شود، برای رفع نیاز بازار و مصرف‌کنندگان عمدتا قاچاق با رشد و جهش روبه‌رو می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: افزایش نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی و دو نرخی شدن قیمت کالاها فرصت سودجویی را برای برخی از افراد فراهم می‌آورد و به همین دلیل در سال‌های اخیر در حمایت از تولید داخلی و کمک به بازار مصرف کالاهای صنعتی کشور و استان برنامه‌های ویژه‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدارک دیده شده است.

صادقی اضافه کرد: سازمان صمت نیز در سال‌های اخیر با اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موفق شده جزو سه استان موفق کشور در مبارزه با قاچاق کالا باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: برای مبارزه با این پدیده به جای نگاه امنیتی و قهری باید از ابزارها و امکانات فنی و اقتصادی استفاده کرد تا شرایط تقویت تولید داخلی و همچنین از بین رفتن زمینه‌ها و بسترهای قاچاق فراهم آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha