• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400051308807
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل کمیته امداد خبر داد:

فعالیت ۲۱۵ مرکز نیکوکاری در لرستان/ ساماندهی حمایت از نیازمندان بر مبنای برون سپاری

فعالیت ۲۱۵ مرکز نیکوکاری در لرستان/ ساماندهی حمایت از نیازمندان بر مبنای برون سپاری

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: در حال حاضر ۲۱۵ مرکز نیکوکاری با هدف ساماندهی و برون سپاری خدمات حمایتی به نیازمندان در استان فعالیت دارند.

جلال شیخ‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در حال حاضر  ۲۱۵ مرکز نیکوکاری با هدف ساماندهی و برون سپاری خدمات حمایتی به نیازمندان در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از مجموع ۲۱۵ مرکز یاد شده، چهار مرکز صرفاً فرهنگی، چهار مرکز مربوط به دفاتر ائمه جمعه، ۲۵ مرکز در زمینه اشتغال، هفت مرکز در باب مسکن و ساختمان، ۱۲ مرکز در حوزه و دانشگاه، ۲۶ مرکز  صنوف و اداری و ۱۳۷ مرکز محله محور هستند.

وی با بیان این‌که بیش‌از ۱۲۹۰ زن و مرد به‌عنوان اعضای هیأت عامل این مراکز به ارائه خدمات حمایتی مورد نظر به جامعه هدف می‌پردازند، عنوان کرد: ۲۲ مورد از مراکز نیکوکاری استان در چهارماهه نخست امسال راه‌اندازی شده است.

شیخ‌پور با اشاره به هدف ایجاد مراکز نیکوکاری، گفت: این مراکز با هدف برون سپاری و ساماندهی خدمات حمایتی به نیازمندان و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جامعه در سرفصل‌ها و سطوح مختلف راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: اولین نوع مراکز شامل گروه‌های خودجوش محله محور است که به صورت پراکنده فعالیت داشته و نسبت به جامعه هدف و خیرین محله آشنایی دارند که این گروه‌ها شناسایی و در قالب مراکز نیکوکاری ساماندهی می‌شوند.

وی تصریح کرد: گروه دوم مراکز تخصصی هستند که ۸۰ درصد خدمات آن‌ها تخصصی و ۲۰درصد عمومی است و گروه سوم مراکز اشتغال و صنوف هستند که فرآیند آموزش، مشاوره شغلی، کاریابی و اشتغال نیازمندان را دنبال می‌کنند.

شیخ‌پور ادامه داد: مراکز فرهنگی نیز ویژه موضوعات فرهنگی بوده و امور مربوط به حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان، دانشجویان، آموزش خانواده، زنان بی‌سرپرست، سالمندان و نخبگان را با رویکرد محتواسازی آموزشی فرهنگی ارائه می‌کنند، این مراکز همچنین نسبت به کمک هزینه‌های تحصیلی، تأمین لوازم‌التحریر، اینترنت، تبلت و کلاس‌های کمک آموزشی نیز مبادرت دارند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱هزار و ۶۱۲ پرونده یک نفره جهت ثبت در سامانه و پیگیری و به منظور کاهش مراجعات حضوری به مراکز نیکوکاری واگذار شده، گفت: در این راستا ۴۷ مرکز نیکوکاری با ۱۵ اداره تابعه کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند و برای ۸۰ مرکز مجهز به دستگاه کارتخوان، روش‌های نوین و کد ussd تعریف شده است.

وی بیان کرد: در این مراکز خدمات مددجومحور نبوده و به اقشار مختلف ازجمله آسیب دیدگان کرونا، بهزیستی، بیماران خاص و ... ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha