• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400051309108
  • خبرنگار : 50165

در قالب رزمایش کمک مومنانه انجام شد؛

اهدای ۵۸۲ سری جهیزیه به نوعروسان در زنجان

اهدای ۵۸۲ سری جهیزیه به نوعروسان در زنجان

ایسنا/زنجان معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ۵۸۲ سری جهیزیه به نوعروسان با کمک خیران در قالب رزمایش کمک مومنانه اهدا شد.

سرهنگ عباس بابایی پیش از ظهر امروز  (۱۳ مردادماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به هدف بسیج سازندگی، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف بسیج سازندگی خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، روستایی و مرزی است و همچنین بحث اشتغال‌زایی یکی دیگر از دغدغه‌های این نهاد است.

وی با بیان اینکه طرح‌های بسیج سازندگی کوتاه‌مدت، فراگیر، عام‌المنفعه و عمومی است، افزود: تفاوت بسیج سازندگی با سایر مراکز دولتی به دلیل ویژگی‌های خاص آن از جمله اجرای طرح‌های کوتاه مدت و زودبازده است که جهادگران در هشت عرصه عمران و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهسازی و زیباسازی مدارس، اشتغالزایی، خدمات‌درمانی و بهداشتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی و مشاوره تحصیلی خدمت‌رسانی می‌کند.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های این نهاد، ادامه داد: خدمت‌رسانی سازمان بسیج سازندگی در زمینه‌های احداث و ترمیم مدارس، راه‌های روستایی، تأمین آب شرب، کاشت نهال، احیای قنات، تعمیرات لوازم جانبی مدارس، ویزیت بیماران، تهیه جهیزیه، کمک‌های مومنانه، تهیه دارو و واکسیناسیون افراد در روستاهای محروم از جمله فعالیت‌های این نهاد است.

بابایی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۵۴ گروه جهادی در استان زنجان فعالیت دارند که ۵۵۱ گروه در قالب جغرافیامحور در مساجد و محلات خدمت‌رسانی کرده و ۲۷۸ گروه جهادی مربوط به جامعه زنان است. ۸۴ گروه‌ جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی در استان فعال است و ۱۴۱ گروه جهادی نیز در اقشار مختلف بسیج خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیش از ۱۰۵۷پروژه از بدو تشکیل بسیج سازندگی تا به امروز در استان اجرا کرده و تاکنون در حوزه محرومیت‌زدایی ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. تا پایان سال ۹۹ حدود ۴۹۹ صندوق قرض‌الحسنه در مساجد استان زنجان راه‌اندازی شده است. همچنین هزینه تاسیس کارگاه‌های خیاطی و صنایع‌غذایی از صندوق‌های قرض‌الحسنه تامین مالی شده است .

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با آغاز بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم، عنوان کرد: تا پایان سال گذشته بیش از ۲۵۷ هزار بسته معیشتی به همت این قرارگاه در بین نیازمندان استان توزیع شده است و ۴۷ زندانی غیرعمد نیز آزاد شدند.

این مسئول از اهدای ۵۸۲ سری جهیزیه به نوعروسان و ۱۰۰۰تبلت دانش‌آموزی با کمک خیران در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۶۰ هزار بسته بهداشتی و ۳۲۰ مورد خدمات مسکن ارائه شده است. در عرصه محرومیت‌زدایی ۵۰ میلیارد، اقتصاد مقاومتی ۴۱ میلیارد و خدمات‌رسانی ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است. در مجموع ۲۱۶ میلیارد تومان در عرصه‌های مختلف هزینه و ۵۰ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم در حال خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha