• جمعه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400052920196
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

۹۰ درصد هیئت های مذهبی در اردبیل پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند

۹۰ درصد هیئت های مذهبی در اردبیل پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: ۹۰ درصد هیئت های عزداری در تاسوعا و عاشورای حسینی به رغم شرایط کرونایی سعی کردند تا پروتکل های بهداشتی را در عزاداری های خود رعایت کنند.

اکبر بهنامجو ۲۹ مرداد در جریان بازدید از نقاهتگاه کرونایی ارتش در اردبیل اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت دسته گردانی و آئین های سنتی – مذهبی شمع گردانی و شبیه خوانی در تاسوعا و عاشورای حسینی با همراهی هیئت امنای محلات و مساجد استان سعی شد تا از تجمعات در این ایام جلوگیری شود.

وی به شرایط بحرانی بیماری کرونا در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه و ارتش چهار نقاهتگاه در اردبیل و مراکز واکسیناسیون فراگیر دایر شده تا سرعت پیشگیری و روند بهبود بیماری را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل به اقدام خوب خیرین و اهالی حسینی اردبیل در کمک به پویش نذر خون و نذر نفس اشاره کرد و گفت: در پویش نذر خون اهدا کنندگان با اهدای خون در این ایام ارزشمند سعی کردند تا به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

بهنامجو ادامه داد: در قالب پویش نذر نفس نیز افراد خیر و نیکوکار نسبت به تامین دستگاه اکسیژن برای بیمارستان ها و مراکز درمانی اقدام کردند تا با خرید کپسول اکسیژن و تجهیزات مورد نیاز به کمک بیماران کرونایی بشتابند.

وی همچنین از توزیع هزاران بسته غذای گرم و همچنین بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند در این ایام با کمک گروه های جهادی و مراکز نیکوکاری خبر داد و بیان کرد: موسسات خیریه در این ایام فعالیت های مناسبی را در کمک به گروه های آسیب پذیر انجام دادند.

در این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: تعداد بیماران بستری کرونایی از مرز ۸۵۰ بیمار گذشت به طوری که با بستری شدن ۱۷۱ بیمار کرونایی رکورد بستری ها در پنج موج کرونا در استان اردبیل شکسته شد.

شهرام حبیب زاده به فوت ۱۷ نفر و بدحال بودن ۹۸ بیمار کرونایی نیز اشاره و تصریح کرد: یک هزار و ۱۴۰ بیمار کرونایی نیز با دریافت دارو در منزل قرنطینه هستند.

به رغم مصوبه ستاد کرونا در استان اردبیل مبنی بر جلوگیری از دسته جات عزاداری و ممنوعیت آئین های شمع گردانی و شبیه خوانی مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا نشان می دهد که در اغلب نقاط استان این برنامه ها بدون توجه به پروتکل های بهداشتی برگزار شد که اغلب شرکت کنندگان بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در این آئین ها حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha