• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400062719735
  • منبع : نمایندگی ایلام

یک فیلم‌ساز ایلامی خبر داد:

کاهش سن فیلمسازان در ایلام/ تاثیر مثبت کرونا بر کیفی‌سازی آموزش فیلم‌سازی

کاهش سن فیلمسازان در ایلام/ تاثیر مثبت کرونا بر کیفی‌سازی آموزش فیلم‌سازی

ایسنا/ایلام فیلم‌ساز ایلامی گفت: سن هنرجویان و علاقمندان فیلم‌سازی در ایلام به شدت پایین آمده و نسل بسیار توانمند و با استعدادی زمینه فیلم‌سازی در حال رشد است که تحولات زیادی را در آینده در این رشته در استان شاهد خواهیم بود.

«وحید اسلامی» با حضور در ایسنا اظهار کرد: در ایلام پتانسیل‌ها و توانمندی‌های وسیع و گسترده‌ای در زمینه ساخت فیلم در حال بوجود آمدن است، بنده بیش از ۲۰ سال تجربه و سابقه تدریس فیلم سازی در ایلام و انجمن سینمای جوان دارم به عینه شاهد این هستم که روز به روز سن هنرجویان فیلم سازی در استان پایین تر می‌آید.

وی گفت: در گذشته سن هنرجویان ۳۰ سال بود و اکنون سن هنرجویان کلاس‌ها به ۱۲ سال  و ۱۳ سال رسیده است، این هنرجویان یک دوره ۶ ماهه را نزد من در انجمن سینمای جوان استان طی می‌کنند و به فیلم سازی روی می‌آورند.

اسلامی ادامه داد: برخی از این هنرجویان نوجوان فیلنامه فیلم کوتاه خود را نوشته و در ماه‌های آینده به مرحله ضبط می‌روند این کاهش سن هنرجویان با استعداد از منظر جهانی هم مهم است.

این مدرس سینما افزود: بنابراین در آینده هنرجوهای زیادی به بدنه سینمای استان تزریق می‌شود و طیف عظیمی از هنرجوهایی که توانایی شگرفی در ساخت فیلم کوتاه دارند و آثارشان در سطح بین‌المللی و کشوری مطرح است، خواهیم داشت.

کارگردان فیلم داستانی «سیزدهمین ماه سال» در خصوص تأثیر بیماری کرونا بر روند آموزش فیلم سازی و کلاس‌های انجمن سینمای جوان ایلام گفت: به یمن کرونا! دوره‌های آموزش فیلم سازی انجمن استاد محور شد یعنی استاد هنرجو را تحویل می‌گیرد و فیلم ساز تحویل می دهد در حالی که پیش از این فیلنامه نویسی را یک استاد، کارگردانی و تدوین و... را اساتید دیگری تدریس می کردند و هم‌خوانی نداشت، به دلیل کرونا و ایجا یک‌سری محدویت ها قرار شد یک استاد همه کلاس‌ها را با تعداد هنرجوهای کم تحویل بگیرد که هم لیسانس یا فوق‌لیسناس مرتبط با سینما داشته باشد، ساخت ۵ فیلم در کارنامه داشته باشد و سابقه ۶ سال تدریس در انجمن که این سعادت نصیب من شد.

اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر در خدمت هنرجویانی هستم که فیلم‌هایی در جشنواره‌های بین المللی و کشوری دارند و موفقیت های خوبی کسب کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha