• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400062921839
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

کاهش تعداد مبتلایان کرونا در کاشان تعداد فوتی‌ها را کاهش نداد

کاهش تعداد مبتلایان کرونا در کاشان تعداد فوتی‌ها را کاهش نداد

ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: منطقه کاشان، با روند کاهشی تعداد مبتلایان جدید کرونا و نیز کاهش موارد بستری، مانند بسیاری از مناطق دیگر کشور به نارنجی تغییر رنگ داد، اما تعداد بیماران بستری، بدحال و بستری در بخش‌های ویژه تغییری نکرده است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند موج قبلی نیز این الگو وجود داشت که با روند سریع افزایش بیماران جدید، مرگ و میر در روزهای اول ثابت بود و در انتهای پیک نیز همزمان با کاهش تعداد بیماران جدید موارد مرگ و میر روند کاهشی تأخیری داشت.

وی افزود: افزایش مرگ کرونایی، ناشی از دلیل کاستی و یا نارسایی درمان نیست بلکه نشان دهنده افزایش کیفیت درمان است که بیماران با درگیری شدید، اما مراقبت‌های استاندارد و مناسب دریافت می‌کنند و مدت زمان بستری آنها افزایش می‌یابد و متأسفانه تعدادی از این بیماران نیز با وجود همه تلاش‌های درمانی فوت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: الگوی موارد فوت مطابق با موارد جدید سرپایی و بستری جدید نیست بلکه افرادی که فوت می‌شوند در هفته‌های گذشته مبتلا شده و با وجود خدمات درمانی که گرفته‌اند به علت وخامت شرایط، سن بالا و یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای فوت می‌کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۰ نفر بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان شناسایی شده‌اند که ۴۶ نفر  از آنها با حداقل سن دو ماه و حداکثر ۸۷ سال در مراکز درمانی این شهرستان بستری شده‌اند و با این آمار، تعداد مبتلایان به کرونا به رقم ۴۷ هزار و ۵۲۹ نفر رسیده است.

دلاوری افزود: هم اکنون ۵۱۲ نفر از شهروندان در مراکز درمانی بستری هستند که ۱۸۳ نفر از آنها به صورت بستری موقت بوده و ۶۵ نفر نیز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند و چهار نفر نیز فوت کرده‌اند و رقم فوتی‌ها کاهشی نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش آمار تزریق واکسن، تصریح کرد: تا کنون ۲۴۹ هزار و ۶۳۵ دوز در منطقه کاشان واکسن تزریق شده است که ۱۶۸ هزار و ۸۱۵ دوز نوبت اول و ۸۰ هزار و ۸۲۰ نفر نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha