• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400063022311
  • خبرنگار : 50448

پاییز کم بارش و گرم بوشهر

پاییز کم بارش و گرم بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش‌های این استان در فصل پاییز امسال کمتر از میانگین بلندمدت و وضعیت دمایی از میانگین بلندمدت بیشتر خواهد بود.

زهرا راستگو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشتر مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد بارش‌های این استان در فصل پاییز امسال کمتر از میانگین بلندمدت و وضعیت دمایی از میانگین بلندمدت بیشتر خواهد بود به طوری که در ماه‌های مهر و آبان نیم تا یک درجه افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق نقشه‌های پیش‌بینی فصلی که در ماه سپتامبر صادر شده است حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش بارندگی در فصل پاییز برای استان بوشهر را شاهد خواهیم بود که البته با نزدیک‌تر شدن به تغییر فصل پیش‌بینی‌ها دقیق‌تر می‌شود و احتمال اینکه پیش‌بینی‌ها تغییر کند وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در آذر بی‌هنجاری مثبت بیشتر می‌شود به‌طوری که در سواحل نیم تا یک درجه و در شرق استان بوشهر که مناطق مرتفع استان بوشهر محسوب می‌شود حدود یک تا دو درجه افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت را شاهد خواهیم بود.

راستگو خاطرنشان کرد: مطابق اقلیم استان بوشهر تا نیمه آبان بارندگی پاییزی و سیستمی نداریم و بارش‌ها همرفتی هستند، اما بارش‌های سیستمی استان بوشهر اغلب از نیمه آبان به بعد شروع می‌شود در طول این سال‌ها بیشتر بارندگی مربوط به آذر بوده است.

وی بیان کرد: میانگین بلندمدت بارش پاییزی در استان بوشهر ۹۸.۸ میلی‌متر بوده است و به تفکیک در مهر ۱.۵ میلی‌متر، آبان ۳۲ میلی‌متر و آذر ۶۵.۳ میلی‌متر در این استان بارندگی داشته‌ایم.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: میانگین بارش سال زراعی در استان بوشهر ۱۶۰.۳ میلی متر بوده است که در مقایسه با بلندمدت ۳۴درصد معادل ۸۳ میلی‌متر کاهش داشته است، اما نسبت به پارسال ۵۴درصد کاهش داشته‌ایم.

راستگو یادآور شد: رژیم بارشی استان بوشهر در ۱۰ سال اخیر نشان داده است که بیشتر بارش‌ها خسارت‌زا هستند برای مثال شاید میانگین بارندگی ما در فصل پاییز در یک بارش خلاصه شود و این بارش‌های رگباری که حجم زیادی از بارش در مدت زمان کوتاه می‌تواند خسارت‌زا باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۴:۴۷

باران