• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400070100477
  • خبرنگار : 50223

معاون دادستان یاسوج:

انتقادات باعث نادیده گرفتن نقاط قوت خبرنگاران نمی‌شود

انتقادات باعث نادیده گرفتن نقاط قوت خبرنگاران نمی‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون دادستان یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتقادات باعث نمی‌شود که نقاط قوت خبرنگاران و اصحاب رسانه استان را نادیده بگیریم.

حمید نادریان در نشست تعاملی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزود: یکی از اولین انتقاداتی که همواره اصحاب رسانه فعال استان مطرح می نمایند و پرسش معمول شده این موضوع است که چرا این چنین جلسات تعاملی و یا با رویکرد آموزشی بطور منسجم منظم برگزار نمی شود و از صاحبان قلم دعوت نمی شود تا در چنین جلساتی شرکت نمایند اما به محض، تشکیل پرونده بر علیه اصحاب رسانه و موارد خاص، رسانه ها را دعوت می کنند.
وی اظهار کرد: افق نگرش مسئولان دستگاه قضایی به ویژه رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان نسبت به خبرنگاران و رسانه ها بسیار روشن و گسترده است.

معاون دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: یک گلایه ما به عنوان دستگاه قضایی استان نیز این است اصحاب رسانه نتوانستند تعامل لازم را در بستری مطلوب و ضابطه مند با مراجع قضایی استان به نحو صحیح ایجاد کنند.
نادریان تصریح کرد: مرجع قضایی و هم مراجع ناظر شامل خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواستار این هستند که اصحاب رسانه هر جایی که ابهام دارند و نقاط بحث برانگیزی وجود دارد این موضوعات را در قالب فعالیت ژورنالیستی با ارائه نظریات تخصصی و راهکار جهت رفع، مطرح کنند.


وی با بیان اینکه با روی گشاده شبهات و ابهامات احتمالی را پاسخ‌گو هستیم و این موضوعات بیانگر آن است که دستگاه قضا متقاضی این تعامل می باشد.
معاون دادستان یاسوج عنوان کرد: رسانه ها در فضای مجازی تنها به ارسال سر تیتر مطالب و به نگاه یک فعالیت روزمره و اینکه صرفا در صفحات مجازی حتی با یک بازنشر ساده حضور دارند اکتفا نکنند، بلکه در یک حرکت پویا به سمت بالندگی استان و فعالیت رسانه ای خویش جهش کنند.
نادریان بیان کرد: انتقادات موجب این نمی شود که بخواهیم نقاط قوت گسترده اصحاب رسانه فعال در استان را نادیده بگیریم.
همچنین رضا خردمند، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به حضور اصحاب رسانه ملی، کشوری و استانی رعایت نظم در همه امور را در فرمایش امیر بیان حضرت علی (ع) یادآور شد.
وی با اشاره به تعداد پایگاهها و جراید خبری در استان گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۴ پایگاه خبری، ۵ روزنامه و ۶ هفته نامه فعال، ۱۴ خبرگزاری و نمایندگان رسانه های سراسری و ۴۵ نفر و اعضای خانه مطبوعات تا امروز ۱۸۱ نفر هستند.
خردمند وضعیت رسانه در استان نوپا و پویا عنوان کرد و افزود: همه این ها نشانه ی رشد چشمگیر رسانه در استان است و نیازمند آنیم که همپای با رشد کمی به رشد کیفی هم توجه کنیم.
به گزارش ایسنا، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وجود ۱۱۴ پایگاه خبری در این استان و اینکه رسانه های استان در مرحله گزار هستند و به مرحله نهادینه نرسیده اند، تاکید کرد: آنچه که در وزارت خانه ارشاد اسلامی در خصوص پایگاه های خبری مطرح است کیفیت آنهاست و کمیت مد نظر نیست.
در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان اعم مسائلی چون وضعیت نابسمان معیشتی از جمله ضعف بیمه، مسکن، نداشتن شغل ثابت، کم درآمد بودن حرفه خبرنگاری و نیز مشکلات این شغل شامل شناخت نداشتن جامعه از خبرنگاران و نیز افزایش خبرنگار نماها از بیشترین موارد مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است که این نشست به منظور ارائه راهکارهای مطلوب با محوریت تعامل سازنده ی دستگاه قضایی و اصحاب رسانه، نشستی امروز در ساختمان سپهبد شهید سردار سلیمانی، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha