• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400070301130
  • خبرنگار : 50165

معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

پیشرفته‌ترین فناوری‌ها جایگزین آموزش حضوری نیست

پیشرفته‌ترین فناوری‌ها جایگزین آموزش حضوری نیست

ایسنا/زنجان معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: پیشرفته‌ترین فناوری‌ها نیز جایگزین آموزش حضوری نیست.

حسن ملکی صبح امروز (سوم مهرماه) در آیین بازگشایی مدارس با حضور در دبیرستان هیئت‌امنایی زنده‌یاد حاج‌محمدرضا روغنی زنجانی، با اشاره به فداکاری‌های علی لندی، نوجوان ایذه‌ای، اظهار کرد: فداکاری این نوجوان نشان داد بین انقلاب اسلامی و نوجوان ارتباط خاصی وجود دارد. علی لندی ادامه‌دهنده راه فهمیده‌ها است. نوجوانان باید به خود ببالند که چنین نمونه‌هایی در سن آنان وجود دارد.

وی با تاکید بر حرکت به سوی آموزش‌های حضوری، افزود: تفاوت آموزش‌های حضوری و غیرحضوری حتی اگر با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها هم باشد، تفاوت زمین تا آسمان بوده و این مبالغه نیست و باید برگزاری حضوری کلاس‌ها با توجه به پروتکل‌های تدوین‌ شده آغاز و ادامه‌دار باشد.

این مسئول، حضور معلمان و دانش‌آموزان در کلاس را عاملی برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی کشور دانست و ادامه داد: سرمایه زیادی در آموزش حضوری وجود دارد، به طوری که در آموزش حضوری است که با پرسش و پاسخ، دانش‌آموز در فرآیند یادگیری قرار گرفته و در این تعاملات روابط اجتماعی نیز شکل می‌گیرد.

ملکی تصریح کرد: خداوند پیغمبران را برای تنها ماموریت تعلیم تربیت فرستاد که همان هدایت و انسان‌سازی است. اگر انبیا به دنبال جهاد، مسائل سیاسی و ... رفتند. این موارد معبر است نه مقصد. مردم با پیامبران و امامان به طور مستقیم ارتباط داشتند و این مهم نشان می‌دهد که در آموزش و پرورش دانش‌آموزان نیز، برگزاری حضوری کلاس‌ها اولویت مهمی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بین مربی و متربی نباید فاصله بیفتد، یادآور شد: ورود فناوری‌ها به آموزش در دنیای کنونی بسیار ضروری است ولی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و امکانات سخت‌افزاری نیز نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری و بهره‌گیری دانش‌آموز از کلاس درس باشد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به راهکارهای ارائه‌ شده برای بازگشایی مدارس، عنوان کرد: همه مسئولان در کشور حرکت تدریجی و اقتضایی آموزش به سمت حضوری شدن را حمایت می‌کنند. در حال حاضر حرکت در این مسیر آغاز شده و کسی نباید از آن بازگردد. باید توجه کرد که حرکت در مسیر حضوری شدن کلاس‌های درس باید تدریجی، مدبرانه، عالمانه و با رعایت اصل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش غیرحضوری در جای خود ارزش دارد ولی هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آموزش حضوری و اثرات آن در بحث تعلیم و تربیت باشد. سلامت دانش‌آموزان اصل است و اگر مدیری سلامت دانش‌آموزان را در خطر ببیند باید اقدامات اعلام‌ شده را انجام داده و به ناحیه مورد نظر خود در رابطه با این مسئله برای تصمیمات مقتضی، اطلاع دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha