• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400070301137
  • خبرنگار : 50177

/نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت/ سرپرست آموزش و پرورش لرستان:

هیچ دانش‌آموزی از گردونه تعلیم و تربیت خارج نباشد

هیچ دانش‌آموزی از گردونه تعلیم و تربیت خارج نباشد

ایسنا/لرستان سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: هنر آموزش و پرورش استان این است که هیچ دانش‌آموزی از گردونه تعلیم و تربیت خارج نباشد.

سیدعیسی سهرابی امروز سوم مهرماه در اولین روز بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش همیشه با دقت نظر و با مسئولیت ‌پذیری حداکثری به دنبال ادای آموزش و تعیلم و تربیت که از حق اصیل بشریت است هستیم.

وی با بیان اینکه امسال توجه به و اهتمام بیشتری به مساله و حق سلامت خواهیم داشت، بیان کرد: برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است که در همه برنامه‌ریزی‌ها سلامت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه تضمین شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه به مدد و یاری خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مدیران می‌خواهیم ثابت کنیم دوگانه آموزش و سلامت ساده است، همانگونه که در این دوسال در مدیریت و مراقبت از بیماری کرونا خیلی از دوگانه‌هایی که به ناحق ایجاد شده بود بین دیانت و سلامت، معیشت و سلامت و واهی بودن آنها اثبات شده، گفت: امروز نیز به دنبال این هستیم که واهی بودن دوگانه سلامت و آموزش را اثبات کنیم.

سهرابی اضافه کرد: در همه ادوار آموزش و پرورش به بهداشت، سلامت و تندرستی جامعه توجه و اهتمام جدی داشته است و در غربالگری‌های دانش‌آموزان قبل از ورود به مدارس یکی از مصدایق این ادعاست.

بهداشت و سلامت از ابعاد آموزش و تربیت در نظام تعلیم و تربیت است

وی بهداشت و سلامت را یکی از ابعاد آموزش و تربیت در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و با بیان اینکه این مهم را در گذشته نیز ثابت کردیم، تصریح کرد: ثابت کردیم آموزش و پیشرفت به موازات هم باید ادامه داشته باشد و در سخت‌ترین بحران‌ها و زیر بمباران و موشک در هشت سال دفاع مقدس هیچ‌وقت آموزش تعطیل نشد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: امسال نیز با وجود این بیماری، این اطمینان خاطر را به همه مسئولین، دست‌اندرکاران و خانواده‌ها می‌دهیم که حق آموزش را ادا خواهیم کرد و آموزش تعطیل نخواهدشد چراکه توسعه، آبادانی و پیشرفت در گرو آموزش است و چنانچه تعطیل شود باید پیشرفت و توسعه کشور را تعطیل شده محسوب کنیم.

سهرابی با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیب‌هایی که به آن پرداخته نشده سلامت روان و آسیب‌هایی است که دراین راستا به دانش‌آموزان وارد شده است، اضافه کرد: معلمان وظیفه توجه به روان دانش‌آموزان دارند و باید روی موضوع ترس، نگرانی و دلهره دانش‌آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه چنانچه دانش‌آموزی با اضطراب و استرس در کلاس مجازی و یا حضوری حاضر شود کاری لازم را ندارد، تاکید کرد: بازگشایی مدارس را نباید بازگشت به گذشته تلقی کرد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: با وجود این بیماری نامیمون کارهای مبارکی از جمله آموزش مبتنی بر فضای الکترونیک و مجازی رخ داد و بنابراین باید دقت شود که موضوعی که مدنظر سند تحول بنیادین است برنگرد و بازگشایی را بازگشت به گذشته تلقی نکنیم.

آموزش‌های مجازی می تواند ۵۰ درصد آموزش‌های حضوری اثربخش باشد

سهرابی گفت: افت یادگیری خواسته و ناخواسته رخ داد و مطالعات نشان می‌دهد که آموزش‌های مجازی می تواند ۵۰ درصد آموزش‌های حضوری اثربخش باشد.

وی عنوان کرد: این افت به صورت آشکار و پنهان در وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان کاملا قابل مشاهده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد: تلاش معلمان برای همسان‌سازی سطح یادگیری و تربیتی  دانش‌آموزان ضرورت دارد.

سهرابی با بیان اینکه هنر آموزش و پرورش استان این است که هیچ دانش‌آموزی از گردونه تعلیم و تربیت خارج نباشد، تاکید کرد: برای تک تک دانش‌آموزان برنامه خاص و ویژه داشته باشیم و دانش‌آموزان در هر روز هفته و روزهای غیرتعطیل در جریان آموزش و یادگیری باشند.

وی تصریح کرد: برای بازگشایی حضوری مدارس همه برنامه‌ریزان اولویت اصلی را سلامت دانش‌آموزان قرار دارند و این  جز با کمک اولیا، مشارکت مسئولین و همه عوامل موثر در جریان تعلیم و تربیت میسور نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha